منشور روحانیت سندی معتبر برای بیانیه گام دوم انقلاب است

مشهد- ایرنا- مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: منشور روحانیت فهرستی از دغدغه‌های امام راحل در خصوص نهضت انقلاب اسلامی از آغاز است و برای بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان یک سند معتبر محسوب می‌شود. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی اکبر سبزیان روز چهارشنبه در مراسم معرفی و خوانش "منشور روحانیت" افزود: امروز سالروز صدور منشور روحانیت از سوی امام خمینی(ره) است، از رهبر کبیر انقلاب یک وصیت‌نامه سیاسی-الهی به جا مانده که خطاب به عموم مردم می باشد، اما منشور روحانیت یک وصیت‌نامه سیاسی-الهی اختصاصی خطاب به جامعه روحانیون است.

وی بیان کرد: گرچه امام راحل(ره) به ندرت شکوه و گلایه می‌کردند، اما ایشان در این منشور ماندگار به بیان مشکلات موجود و پیش‌روی نهضت انقلاب اسلامی از آغاز تا به امروز پرداخته‌اند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی افزود: رهبر معظم انقلاب نیز تاکید کرده اند که "این منشور را بخوانید و مکرر و مکرر بخوانید"، این تاکید بدین معناست که منشور روحانیت برای حیات طیبه روحانیت و اتصال این انقلاب به ظهور حضرت مهدی(عج) موثر و مفید است.

سبزیان اظهار کرد: این منشور به بازشناختی تاریخی نقش روحانیت و نقش علمای تاریخ اسلام و روحانیون پرداخته است و این نقش باید در گام دوم انقلاب پررنگ‌تر شود.

یک استاد حوزه و دانشگاه نیز در این نشست اظهار کرد: منشور روحانیت در حقیقت یک فرمان، دستور و توصیه است که توسط رهبر یک انقلاب برای مخاطبین صادر شده است.

حجت الاسلام علی‌اکبر نوایی افزود: این منشور کلیت فصل الخطابی و توصیه‌ای دارد که تکلیف جامعه و مخاطبین خود را مشخص کرده است.

وی ادامه داد: تمام مسائل مربوط به جامعه اعم از شعارهای سال انتخابی از سوی مقام معظم رهبری، جهاد تبیین، اجرای بیانیه گام دوم انقلاب و منشور روحانیت نیز به انجام کارهای اصولی و طرحهای بنیادی نیاز دارد.

در پایان این مراسم از پوستر مسابقه منشور روحانیت نیز رونمایی شد.

بنیانگذار جمهوری اسلامی در روز سوم اسفندماه سال ۱۳۶۷ با صدور پیامی خطاب به روحانیون، مراجع، مدرسین، طلاب و ائمه جمعه و جماعات‏ که منشور روحانیت نام گرفت، استراتژی نظام جمهوری اسلامی ایران و رسالت حوزه‏ های علمیه را تعیین کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha