هوشمند سازی، درآمد آبزی پروری هرمزگان را سه برابر افزایش می‌دهد

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان گفت: هوشمندسازی و سرمایه‌گذاری، درآمد استان را در حوزه آبزی پروری و پرورش میگو سه برابر افزایش می‌دهد.

به گزارش ایرنا، منوچهر دانشمند عصر چهارشنبه در نخستین رویداد ملی طرح محور امید در بندرعباس با اشاره به اجرای این طرح به صورت پایلوت در هرمزگان افزود: استفاده از فناوری جدید در حوزه آبزی پروری هدف اصلی این طرح است و نزدیک به هشت ماه در استان هرمزگان روی این موضوع، مطالعه صورت گرفته است.
وی بیان کرد: امروز در همایش ملی محور امید، سرمایه گذاران حوزه آبزی پروری دعوت شده اند و با اجرای برنامه‌ها و طرح های مطرح شده، درآمد استان هرمزگان در حوزه آبزی پروری سه برابر می‌شود.
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) هرمزگان اظهارکرد: برای استفاده از توانایی‌های پارک علم و فناوری در این حوزه نیز یک تفاهم نامه با پارک علم و فناوری استان امضا شد.
گفتنی است؛ طرح ملی محور امید از خردادماه امسال در نخستین گام در زمینه توسعه هوشمندانه و فناورانه میگو و کشاورزی جهت محرومیت زدایی فعالیت خود را به صورت پایلوت در استان هرمزگان آغاز کرده است و در تلاش است تا سال آینده در هشت استان دیگر اجرا شود.
در این راستا ۳۰ طرح در حوزه صنعت میگو و کشاورزی با بهره‌گیری از کمک‌های معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری و همکاری بنیاد احسان و شرکت های دانش بنیان برای محرومیت زدایی دراستان ارائه شد که هفت طرح در حوزه کشاورزی و ۲۳ طرح در حوزه میگو بود.