نظارت ۵۲ بازرس بر بازار کالاهای اساسی چهارمحال و بختیاری

شهرکرد_ ایرنا_ رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۵۲ بازرس در قالب ۲۶ گروه بازار کالاهای اساسی از جمله مرغ و گوشت را در استان رصد می کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین برزگر شامگاه چهارشنبه در ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: هم‌اکنون قیمت مرغ زنده در کشور ۴۷۰ هزار ریال به‌ازای هر کیلوگرم تعیین شده و احتمال خروج مرغ از این استان را افزایش داده است.
وی با اشاره به بارش‌های برف سنگین اخیر در چهارمحال و بختیاری افزود: در طول این بارندگی‌ها بسیاری مرغداران استان جوجه‌ریزی نکردند و به‌همین علت امکان کمبود مرغ در بازار استان از ۱۰ تا ۲۰ فروردین‌ماه سال آینده وجود دارد.
برزگر ذخیره‌های راهبردی نهاده‌های دامی در چهارمحال و بختیاری را مطلوب ارزیابی و تصریح کرد: از ابتدای سال‌جاری ۶ هزار تن نهاده دامی شامل ذرت و جو با ارز ترجیحی برای دامداری‌های صنعتی استان گرفته و توزیع شد.
وی یادآور شد: مرغداران چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری دو مرتبه در مهرماه و بهمن‌ماه متضرر شدند و قیمت تمام‌شده تولید آن‌ها بیشتر از قیمت فروش محصول شد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: جوجه‌ریزی دی‌ماه سال‌جاری در مرغداری‌های استان ۸۳۲ هزار قطعه، در بهمن‌ماه ۷۲۹ هزار قطعه و در سه روز اخیر ۵۰ هزار قطعه بوده است اما به‌نظر می‌رسد در ۱.۵ ماه آینده با چالش مرغ در بازار مواجه شویم.
وی گفت: تا ۱۰ فروردین‌ماه سال آینده برای تامین ۸۰ تا ۹۰ مرغ روزانه در چهارمحال و بختیاری چالش اساسی وجود ندارد.
برزگر به فراوانی ورود سویا به بندرهای کشور اشاره و تاکید کرد: البته واردکنندگان به‌علت بالا رفتن قیمت ارز از ترخیص سویا خودداری می‌کنند تا قیمت را افزایش دهند.
وی با اشاره به کشف یک‌هزار و ۹۲۰ فقره تخلف در بازرسی‌های سازمان جهاد کشاورزی به‌ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال افزود: هم‌اکنون ۵۲ نفر در قالب ۲۶ گروه بازرسی و نظارت بر روند توزیع کالاهای اساسی زیرمجموعه این سازمان مانند مرغ، گشود قرمز، نهاده‌های دامی، کود، سموم و توزیع نهال را بر عهده دارند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۲۳ هزار و ۳۶۴ تن انواع کود شیمیایی بین کشاورزان استان توزیع شده است.
وی یادآور شد: هم‌اکنون یک میلیون اصله انواع نهال در ۱۲ نهالستان چهارمحال و بختیاری وجود دارد.
برزگر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خرید و انبار کردن ۴۵۰ تن میوه برای تنظیم بازار شب عید استان اظهار داشت: از این میزان ۳۰۰ تن پرتقال و ۱۵۰ تن سیب درختی است که از طریق ۶۰ غرفه برای نوروز در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
مدیر پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: هم‌اکنون دو هزار و ۳۶۵ تن جو، ۱۰ هزار و ۶۰۰ تن ذرت، ۹ هزار و ۳۰۰ تن کنجاله سویا، ۵۰۰ تن مرغ منجمد و ۴۰ تن گوشت قرمز منجمد در انبارهای استان وجود دارد.
بهروز آل‌مؤمن تاکید کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن جو، ۲۱ هزار و ۹۰۰ تن ذرت، ۱۳ هزار و ۹۰۰ تن کنجاله سویا، یک‌هزار و ۴۰ تن مرغ منجمد و ۲۷۴ تن گوشت قرمز منجمد در چهارمحال و بختیاری توزیع شده است.
وی با اشاره به خرید ۶۸۰ تن مرغ منجمد برای توزیع در چهارمحال و بختیاری افزود: برای پایان سال‌جاری ۱۱۶ تن گوشت قرمز برای توزیع در استان اختصاص داده شد.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: هم‌اکنون سه هزار تن برنج شامل یک‌هزار و ۸۰۰ تن برنج هندی و یک‌هزار و ۲۰۰ تن برنج تایلندی، پنج هزار تن شکر سفید و ۱۴ هزار و ۷۰۰ تن گندم در انبارهای استان وجود دارد.
نعمت‌الله تقی‌زاده تصریح کرد: موجودی گندم مورد نیاز برای مصرف دو ماه چهارمحال و بختیاری به‌موقع ذخیره‌سازی می‌شود و مشکلی در این حوزه وجود ندارد.
وی یادآور شد: ذخیره‌سازی کنونی کالاهای اساسی چهارمحال و بختیاری نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش قابل‌توجهی داشته است.
معاون بازرسی، نظارت و مبارزه با کالای قاچاق سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز گفت: طرح نظارتی ویژه نوروز در استان از ابتدای اسفندماه جاری با حضور گروه‌های مشترک دستگاه‌های اجرایی و بسیج آغاز شده است.
غلامرضا قائدامینی به افزایش بازرسی‌ها بر بازار از نیمه دوم اسفندماه جاری اشاره و تاکید کرد: امسال ۵۱ هزار و ۳۶۶ بازرسی از بازار چهارمحال و بختیاری انجام و دو هزار و ۷۰۳ تخلف به ارزش ۹۰۰ میلیارد ریال تشکیل و در قالب دو هزار و ۴۴۰ پرونده به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.
چهارمحال و بختیاری ۱۱ شهرستان با نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha