مصرف آب در اردبیل ۳۰ درصد افزایش یافت

اردبیل- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با ابراز نگرانی از کاهش۵۰ درصدی بارندگی‌ها و افزایش ۲۰ الی ۳۰ درصدی مصرف آب در استان، خواستار مدیریت مصرف بهینه آب توسط شهروندان شد.

به گزارش ایرنا، علی حیدری روز چهارشنبه در جلسه مدیریت مصرف بهینه آب با بیان اینکه میزان بارندگی‌ها در سطح استان نسبت به سال آبی گذشته ۴۰ درصد و نسبت به بلندمدت ۵۰ درصد کاهش یافته است،گفت: مردم باید صرفه جویی در مصرف آب بویژه در روزهای پایانی سال را به عنوان یک امر انسانی، اخلاقی و دینی بیشتر مد نظر قرار داده و از مصرف آب در انجام خانه تکانی‌ها بپرهیزند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از کاهش حجم آب ذخیره شده در سد یامچی اردبیل خبر داد و گفت: در صورت نبود مدیریت مصرف آب، با تنش آبی در استان مواجه خواهیم شد.

حیدری اظهار کرد: مردم در تمام نقاط استان نیازمند تامین آب در بخش‌های مختلف به خصوص آب آشامیدنی هستند و باید تمامی همت، امکانات و نیروی انسانی سازمان بسیج شود تا از موانع و چالش‌های موجود عبور کنیم.

وی افزود: تامین آب سالم و حفاظت از محیط‌زیست از اولویت‌های دولت است و پیش‌بینی می‌شود در بودجه سال آینده اعتبار لازم برای شبکه آب اردبیل تخصیص یابد.

حیدری بر لزوم برنامه‌ریزی برای مصرف بهینه آب تاکید کرد و گفت: کیفیت آب آشامیدنی شهر اردبیل با اجرای طرح‌های مختلف کوتاه مدت و بلندمدت ارتقا می‌یابد و دولت اعتبار خوبی به این امر اختصاص می‌دهد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با اشاره به اجرای طرح های مختلف سدسازی و آبرسانی در سطح استان خواستار تکمیل و تسریع در احداث این طرح ها برای خدمت رسانی مطلوب به مردم استان شد.

بر اساس آمارهای موجود استان اردبیل از نظر بارندگی در مقایسه با استان‌های واقع در شمال‌غرب کشور، شامل استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، زنجان که به لحاظ اقلیمی در شرایط نسبتا مشابهی قرار دارند،در جایگاه چهارم قرار دارد.

تاکنون ۱۰ سد مخزنی بزرگ و ۴۲ سد مخزنی کوچک در استان اردبیل احداث شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha