بیش از هزار میلیارد تومان تسهیلات به ۶۰۰ طرح تولیدی گیلان‌ اعطا شد

رشت - ایرنا - مدیر کل امور اقتصادی و دارایی گیلان اظهار کرد: از کل اعتبار هزار و ۲۵۸ میلیارد تومانی تسهیلات بند (الف) تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ در گیلان تا کنون یک هزار و ۱۱۶ میلیارد تومان به مرحله انعقاد قرارداد رسیده و در فرآیند پرداخت قرار گرفته است.

علیرضا نوروزی بهمبری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: با راه اندازی این طرح ها یک هزار و ۲۱۵ اشتغال جدید ایجاد می شود که از این اشتغال ۴۷ درصد در حوزه جهاد کشاورزی، ۱۳ درصد در بخش تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ۱۳ درصد در پارک علم و فناوری و ۱۱ درصد در بخش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان است.

وی در ادامه با بیان ۸۵ درصد این تسهیلات مربوط به سه دستگاه جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازی است، گفت: در حوزه جهاد کشاورزی در مجموع با ۲۱۸ طرح پنج هزار و ۹۳۲ میلیارد ریال و سازمان صنعت، معدن و تجارت برای ۱۷ طرح ۲ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال بیشترین رقم از این تسهیلات را دریافت می کنند.

وی تصریح کرد: رتبه سوم استان به اداره کل راه و شهرسازی اختصاص دارد که برای ۱۲۲ طرح بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهری و ۵۲۳ واحد مسکونی یک هزار و ۵۸۱ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند.

وی همچنین از پرداخت ۳۰۶ میلیارد ریال برای ۹ طرح پارک علم و فناوری خبرداد و گفت: به ۸۹ طرح اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ۶۵۱ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز برای بازسازی اتوبوس و مینی بوس جاده ای در مجموع ۳۸ طرح ۱۰۹ میلیارد ریال تسهیلات گرفت.

نوروزی افزود: تسهیلات پرداخت شده به ۴۱ طرح تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم ۲۹۶ میلیارد ریال و ۱۰ طرح سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات ۸۹ میلیارد ریال بود.

نوروزی گفت : به ۳۹ طرح کمیته امداد امام خمینی (ره) هم ۱۰۲ میلیارد ریال و ۱۶ طرح بهزیستی ۱۲ میلیارد ریال از محل بند (الف) تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ تسهیلات پرداخت شد.

وی همچنین در تشریح توزیع شهرستان این تسهیلات هم عنوان کرد: سهم شهرستان رودسر از این محل ۶۲ طرح به ارزش ۱۷۰.۷ میلیارد ریال، صومعه سرا نیز ۳۶ طرح به ارزش ۱۹۵.۰۳ میلیارد ریال، املش ۳۷ طرح به ارزش ۱۷۷.۵ میلیارد ریال، لاهیجان ۳۰ طرح به ارزش ۸۲۸.۸ میلیارد ریال، شفت ۱۹ طرح به ارزش هزارو ۳۵۷.۴ میلیارد ریال و انزلی ۱۵ طرح به ارزش ۲۰۷.۴ میلیارد ریال بوده است.

نوروزی اظهار کرد: ماسال هم ۱۰ طرح به ارزش ۵۴ میلیارد ریال، رشت ۲۰۶ طرح به ارزش چهار هزارو ۳۳۵ میلیارد ریال، آستانه اشرفیه ۴۵ طرح به ارزش ۴۲۹.۵میلیارد ریال، لنگرود ۳۵ طرح به ارزش ۲ هزار و ۳۹۵.۵میلیارد ریال و تالش ۲۱ طرح به ارزش ۱۱۵.۸ میلیارد ریال داشت.

وی خاطر نشان کرد: شهرستان فومن ۱۹ طرح، سیاهکل ۱۴ طرح و رضوانشهر نیز هشت طرح داشتند که ارزش این طرح ها به ترتیب ۱۴۰.۴ میلیارد ریال، ۲۰۴.۱ میلیارد ریال و ۱۱۹.۵میلیارد ریال بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha