۷۰۰ زندانی آذربایجان‌غربی با کمک خیرین آزاد شدند

ارومیه - ایرنا - رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: با برگزاری جشن‌های گلریزان در استان، ۷۰۰ نفر از محکومان مالی و جرایم غیر عمد با کمک‌های مردمی آزاد شدند که از این لحاظ رتبه نخست کشور را به خود اختصاص دادیم.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری آذربایجان غربی، ناصر عتباتی روز پنجشنبه در آیین تجلیل از خیرین جشن گلریزان ۱۴۰۱ شهرستان شوط، اظهار کرد: بیش از ۳۳۰ میلیارد ریال طی سال جاری تحت عنوان جشن گلریزان برای کمک به آزادی زندانیان جرائم مالی و غیرعمد در استان جمع آوری شد که نشانگر درک صحیح از یک معظل اجتماعی توسط مردم نوعدوست است.

وی ادامه داد: هم اکنون ۵۰۲ نفر محکوم مالی و مهریه در زندان‌های استان دوران حبس و محکومیت خود را می‌گذارنند که بزهکار نیستند و امید است با کمک خیرین و نیکوکاران آزاد و به آغوش گرم خانواده باز گردند.

عتباتی بخشش و کرم را از مهمترین خصایص اهل بیت عنوان کرد و افزود: خیرین به تاسی از آنان در راه کرم و بخشش قدم بر می‌دارند و با درک درست از مقوله زندان و زندانی از بروز بسیاری از مشکلات اجتماعی که از زندانی شدن یک سرپرست یا فرد خانواده می‌تواند شکل گیرد، جلوگیری می‌کنند.

وی اضافه کرد: تفاوتی که زندان‌بانی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با سایر نظام‌های حقوقی دارد این است که برخلاف سایر نظام‌های حقوقی، کار دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران با تعقیب، برخورد و صدور احکام بزهکاران که وظیفه قانونی آن است تمام نمی‌شود و بعد از این مرحله وظیفه اخلاقی، شرعی و شهروندی آن در برابر زندانی و خانواده وی شروع می‌شود.

۷۰۰ زندانی آذربایجان‌غربی با کمک خیرین آزاد شدند

مقام ارشد قضایی آذربایجان‌غربی در ادامه به رأفت اسلامی در برابر زندانیان نیز پرداخت و گفت: در روزهای اخیر با عفو مقام معظم رهبری شاهد بروز این رأفت اسلامی بودیم که با یک نگاه دلسوزانه در اوج اقتدار این عفو صورت گرفت.

در این مراسم از تعدادی خیرین شهرستان شوط با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد، نکته جالب این مراسم تقدیر از نوجوانی بود که هر ساله پول جمع آوری شده در قلک خود را با دلی بزرگ و مهربان تقدیم آزادی زندانیان در بند می‌کند «آرتا گلپایگانی» نیز از سوی رییس کل دادگستری مورد تقدیر قرار گرفت و حضار به افتخار او ایستاده و این خیر نوعدوست را مورد تفقد و تشویق قرار دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha