۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۴۲
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 85038336
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده مشگین‌شهر: ساختار کشور با مشکل تمرکزگرایی روبروست

اردبیل - ایرنا - نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط فعلی در ساختار کشور با مشکل تمرکزگرایی روبرو هستیم.

به گزارش ایرنا ، محمود عباس‌زاده روز پنجشنبه در آیین افتتاح ۱۱۲ پروژه راهداری استان اردبیل که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد: در برخی موارد فرایند اعطای تسهیلات ۵۰ یا ۱۰۰ میلیون تومانی و ساخت مسکن به مردم در روستاها تا ۲ سال نیز طول می‌کشد و علت این موضوع تصمیم‌گیری‌ها در مرکز و عدم توجه به تمرکز زدایی است.

وی با انتقاد از تشکیل نشدن جلسات شورای عالی تمرکز زدایی اظهار کرد: مشخص نیست این نهادهای ساختاری با چه هدفی تشکیل شده‌اند ، مشکلات تمرکزگرایی نه تنها در پایتخت بلکه در مراکز استان‌ها نیز وجود دارد.

عباس‌زاده با اشاره به این که رشد مرکز استان اردبیل طی سال‌های گذشته ده‌ها برابر شهرستان‌های استان بوده است ، بیان کرد: مشخص نیست چرا تصمیم‌گیری و اقدامات ابتدایی از مرکز استان به مسئولان شهرستانی تفویض نمی‌شود.

نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه وزارت راه و شهرسازی راهبردی‌ترین وزارتخانه دولت عنوان کرد که توسعه، تکمیل و بهره برداری از شریان‌های ارتباطی کشور تنها بخشی از ماموریت این وزارتخانه است، ادامه داد: حرکت این مجموعه تسهیل کننده حرکت کشور است و از وزیر راه و شهرسازی به عنوان جوان‌ترین عضو کابینه و باسابقه ارزشمند انتظار داریم کارهای بزرگی در این حوزه انجام دهد.

وی افزود: در حوزه هوشمندسازی هم با توجه به زیرساخت‌هایی که وجود دارد انتظار می‌رود به بخش‌های مختلف حمل و نقل از جمله هزینه ، رضایت ، رفاه ، آسایش و امنیت مردم توجه شود و حیف است از زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری غافل شویم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha