خراسان شمالی حدود ۶۰ هزار مرد با نام «حسین» دارد 

بجنورد-ایرنا- مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: ۵۹  هزار و ۴۴۱ ولادت از ابتدای تاسیس استان با نام مبارک "حسین" و ترکیبات آن ثبت شده است.

علی زاهدی نیا روز جمعه به مناسبت فرا رسیدن ایام شعبانیه اظهار کرد: بر این اساس حدود ۱۲ درصد از مردان استان به نام مبارک امام حسین(ع) نامگذاری شدند.

وی افزود: در ۱۱ ماهه سال جاری هم ۶ هزار و ۱۸۰ واقعه ولادت پسر در استان به ثبت رسیده است که ۲۷۷ نفر از این تعداد با نام مبارک حسین و ترکیبات آن نامگذاری شد.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی با اشاره به ولادت امام سجاد(ع) گفت: از ابتدای تاسیس استان، چهار هزار و ۸۴۶ ولادت با نام مبارک سجاد و ترکیبات آن و زین العابدین ثبت شد.

زاهدی نیا خاطرنشان کرد: همچنین در ۱۱ ماهه سال جاری ۶ هزار و ۱۸۰ واقعه ولادت پسر در استان به ثبت رسیده است که ۱۴ نفر از این تعداد با نام مبارک سجاد و ترکیبات آن نامگذاری شد.

امام حسین (ع) در روز سوم ماه شعبان سال چهارم هجرت دومین فرزند برومند حضرت علی(ع) و فاطمه(س) که درود خدا بر ایشان باد در خانه وحی و ولایت چشم به جهان گشود.

حدود ۳۰ هزار مرد با نام «ابوالفضل»

 مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی در بخش دیگری از گفتگو  با اشاره به ولادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) افزود: از ابتدای تاسیس استان ۲۸ هزار و ۴۶۵ ولادت با نام مبارک ابوالفضل، عباس و ترکیبات آن ثبت شد.

وی افزود: در سال جاری هم ۶ هزار و ۱۸۰ واقعه ولادت پسر در خراسان شمالی به ثبت رسیده است که ۱۸۲ نفر از این تعداد با نام مبارک ابوالفضل، عباس و ترکیبات آن نامگذاری شد.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی خاطرنشان کرد: سه نام منتخب مردان نیز در ۱۱ ماهه سال جاری به ترتیب محمد ، امیرعلی ، علی است که این امر نشان دهنده علاقه و ارادت مردم استان به خاندان عصمت و طهارت و در واقع بیانگر رفتارهای فرهنگی مردم براساس آموزه های دینی است.

حضرت ابوالفضل(ع) نخستین فرزند از ازدواج حضرت علی(ع) و ام البنین بود ایشان در روز چهارم شعبان سال ۲۶ هجری در مدینه چشم به جهان گشودند.

خراسان شمالی سال 1383 پس از تقسیم خراسان به سه استان تاسیس شد و بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۵۰۳ هزار و ۶۲۳ نفر از جمعیت را مردان و ۴۹۸ هزار و ۷۷۴ نفر را زنان تشکیل می دهند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha