۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۰۴
کد خبرنگار: 1405
کد خبر: 85038381
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرعت تندباد اشنویه به ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت رسید

۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۰۴
کد خبر: 85038381
سرعت تندباد اشنویه به ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت رسید

ارومیه - ایرنا - رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: سرعت وزش تندباد در شهرستان اشنویه طی ۲۴ ساعت گذشته به ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت رسید.

مهدی صابری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی ۲۴ ساعت آینده هم وزش تندباد لحظه ای در نواحی مختلف به ویژه جنوب استان و بارش پراکنده باران و برف در نواحی شمالی آذربایجان غربی پیش بینی می شود.

وی از شهروندان خواست تا از تردد در اطراف ساختمان‌های نیمه تمام و تردد در ارتفاعات خودداری کرده و نسبت به محکم کردن سازه های تبلیغاتی و ساختمانی اقدام کنند.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با بیان اینکه امواج کم دامنه در شمال استان از اواخر وقت روز پنجشنبه فعال می شود، اظهار کرد: تا اوایل هفته آینده این امواج ضعیف بارشی در این مناطق فعال خواهد بود.

صابری با اشاره به اینکه از نظر دمایی تغییرات محسوسی در آذربایجان غربی پیش بینی نمی شود، اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان ارومیه دمایی بین ۱۳ درجه بالای صفر و سه درجه زیر صفر داشت و تکاب با ۹ درجه زیر صفر و پلدشت با ۱۶درجه سانتی گراد بالای صفر گرم ترین شهر آذربایجان غربی بود.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی استانی کوهستانی با آب و هوای خنک و ملایم است؛ سالانه بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلی‌متر باران در این منطقه ثبت می شود و شهرستان سردشت پر بارش ترین منطقه آن با سالانه یک‌هزار میلیمتر بارندگی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha