۱۴ پروژه ورزشی استان بوشهر آماده افتتاح در سفر رئیس جمهور شد

بوشهر - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت:  ۱۴ پروژه ورزشی که در هشت ماه گذشته حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند، آماده افتتاح و بهره‌برداری در سفر دوم رئیس جمهور به این استان هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کمال صالح احمدی روز پنج‌شنبه در نشست شورای عالی ورزش استان بوشهر افزود: ۶ مورد از این پروژه‌ها در سال‌های ۹۱ تا ۹۹ کلنگ زنی شده و هشت مورد در سال ۱۴۰۰ آغاز و اکنون تکمیل شده اند.

وی ادامه داد: با وجود کمبود منابع اما با تاکید استاندار بوشهر و همکاری سازمان برنامه و بودجه تامین اعتبار این پروژه‌های ورزشی انجام و اجرای آنها پایان یافت.

صالح احمدی عنوان کرد: سالن ورزشی کلل، سالن ورزشی گرگور، پیست تارتان برازجان ، چندین زمین چمن مصنوعی ، زمین چمن طبیعی آبپخش، روشنایی استادیوم اهرم از جمله این پروژه‌های آماده شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: یکی از چالش‌های بزرگ ورزش قهرمانی این استان کمبود اماکن تخصصی است که رویکرد دولت نیز در راستای ایجاد این فضاها قرار دارد.

وی با اشاره به نیازهای ورزش قهرمانی استان بوشهر در ورزش‌های آبی و ساحلی، افزود: اسکله قایقرانی بوشهر نیازمند لایروبی است و با وجود پیگیری‌های بسیار هنوز موفقیتی در زمینه حل مساله زیست محیطی آن حاصل نشده است.

صالح احمدی یادآورشد: در زمان حاضر اردوی تیم ملی قایقرانی در استان بوشهر در حال برگزاری است و با توجه به موقعیت این استان در صورت فراهم شدن بستر لازم، ظرفیت برای میزبانی از اردوهای بین المللی و مسابقاتی که در سطح قاره‌ای برگزار می‌شود، وجود دارد.

وی اضافه کرد: ایجاد سالن های اختصاصی ژیمیناستیک و پینگ پنگ، زمین‌های تارتان و والیبال، هندبال، بسکتبال، بدمینتون، کشتی و ورزش‌های باستانی از نیازهای ورزش قهرمانی استان بوشهر است.

۱۴ پروژه ورزشی استان بوشهر آماده افتتاح در سفر رئیس جمهور شد

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر ادامه داد: مساله دیگر کمبود منابع مالی پایدار برای تحت پوشش قرار دادن باشگاه‌ها و هیات‌های ورزشی است؛ مشارکت پتروشیمی‌ها، شرکت‌های نفت و گاز و صنایع دارای منابع مالی در این استان می‌تواند کمک کننده باشد و بسیاری از مشکلات ورزش قهرمانی این استان را حل کند.

صالح احمدی ادامه داد: اشتغال ورزشکاران حرفه‌ای استان بوشهر، چالش دیگر ورزش این استان است؛ در زمان حاضر ۳۰ نفر قهرمان در این استان وجود دارد که دارای ورودی المپیک ۲۰۲۴ و مدال‌های متعدد هستند.

وی اعلام کرد: چارت سازمانی اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر تکمیل است و ظرفیت بکارگیری این شمار از ورزشکاران را ندارد باید دستگاه‌های دیگر نیز در این زمینه همکاری داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha