۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۲۱
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 85038567
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح جهش تولید در ۲۷۸ هزار هکتار از دیمزارهای لرستان اجرا شد

خرم آباد - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: سهمیه استان برای طرح جهش تولید در دیمزارها ۳۵۰ هزار هکتار می باشد که تاکنون در ۲۷۸ هزار هکتار اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید عماد شاهرخی روز پنجشنبه در ستاد داشت، زراعت و گیاه‌پزشکی استان افزود: مابقی طرح در کشت بهاره اجرا می سود و تاکنون در چارچوب طرح جهش تولید در دیمزارها ۲۱۳ دستگاه با اعتباری بالغ بر ۲۰۸ میلیارد ریال از محل تسهیلات کم‌بهره چهار درصد جذب شده است.

وی تصریح کرد: در این راستا از ۱۰۲ هزار تن سهمیه کودهای فسفاته و پتاسه یارانه‌ای ۹۲ هزار تن جذب و بین کشاورزان هم استانی توزیع شده است و ۱۰ درصد باقیمانده نیز تا پایان سال توزیع خواهد شد.

وی از ذخیره کود استراتژیک به اندازه کافی توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان خبر داد و گفت: آمادگی توزیع کود از طریق سامانه الکترونیکی رصد، پایش و پهنه‌بندی برای کشت‌های بهاره ایجاد شده است و کمبودی برای تغذیه گیاهان پاییزه و بهاره وجود ندارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی اظهار داشت: با توجه به اهمیت مرحله داشت، تاکنون ۱۲ جلسه برگزار شده که در این راستا ۶۹ شبکه مراقبت با ۳۷۳ عضو کارشناس، رصد و پایش عوامل خسارت‌زا را بر عهده دارند و کار مبارزه با علف‌های هرز نیز در سطح ۱۱ هزار و ۸۳۲ هکتار اراضی گندم صورت گرفته است.

شاهرخی همچنین گفت: عوامل خسارت‌زا مانند زنگ زرد و بیماری‌های برگی شناسایی و ردیابی شده است و اقدامات لازم در جهت تامین سموم مورد نیاز صورت می گیرد.

وی ادامه داد: عملیات مبارزه با علف‌های هرز در شهرستان‌های جنوبی استان شروع شده است و با توجه به اینکه کالیبراسیون سمپاش‌ها برای بهره‌وری بیشتر تاثیر بسزایی دارد آموزش‌های لازم برای استفاده از این دستگاه ها شروع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha