معاون فرماندار ری: طرح هادی روستاهای این شهرستان نیازمند بازنگری است

شهرری - ایرنا - معاون عمرانی فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: با توجه به گذشت بیش از ۱۰ سال از عمر طرح هادی روستاهای این شهرستان و افزایش جمعیت مهاجر به آنها، طرح هادی آنها نیازمند بازنگری است.

محمد بشارت روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در شهرستان ری، ۸۳ روستا دارای کد آبادی وجود دارد که از این میان ۵۹ مورد دارای طرح هادی هستند اما طرح هادی ۲۴ پارچه روستا بیش از ۱۰ سال عمر دارند باید مورد بازنگری قرار گیرند.

وی یادآور شد: ساخت و سازها و تخلفات نیز ضرورت و اهمیت بازنگری در طرح های هادی روستایی این شهرستان با توجه به افزایش آنها و همچنین سطح مهاجرت به این مناطق را نشان می دهد.

بشارت اظهارداشت: هم اکنون در بحث ساخت و ساز و حریم شهرهای ۶ گانه شهرستان ری مشکلی نداریم اما این مسئله در سطح روستاها روز به روز بیشتر آشکار می شود.

معاون عمرانی فرماندار ویژه شهرستان ری خاطرنشان کرد: مسیر توسعه شهری این شهرستان به سمت روستاها است و با توجه به اینکه فضایی پیش بینی شده برای ساخت طرح های مسکونی در روستاها باقی نمانده و ظرفیت پیش بینی شده تکمیل شده است، نیازمند الحاق فضای جدیدی به حریم و بافت این مناطق هستیم.

وی اضافه کرد: این موضوع در سفر نخست رئیس جمهور به استان تهران مورد تایید و تصویب قرار گرفت و بنا شد اعتباری از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای بازنگری در طرح هادی و حریم بافت مسکونی روستاها تامین و تخصیص یابد که تا کنون این مساله محقق نشده است.

بشارت ادامه داد: با توجه به اهمیت این مسئله، موضوع بازنگری در وضعیت روستاهای شهرستان ری، در سفر اخیر رئیس جمهور به این شهرستان نیز در قالب مصوبات پیشنهادی مطرح شد که در هیات دولت به تصویب رسید.

معاون عمرانی فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: بر اساس قانون اعتبار مورد نیاز برای بازنگری در حریم و طرح هادی روستاها باید با مصوبه شورای برنامه ریزی و از محل تملک دارایی ها تامین شود اگرچه این پیشنهاد را مطرح کرده ایم که چنین طرحی را با تامین اعتبار از محل دهیاری ها اجرا کنیم.

وی تاکید کرد: در صورت تصویب تخصیص اعتبار از محل اعتبار در اختیار دهیاری ها، می توان به سرعت مشاوران مورد نیاز را برای مطالعات لازم در این زمینه به کار گرفت و بحث بازنگری را در دستور کار قرار داد.

این مسئول اضافه کرد: برای پاسخگویی به نیاز مسکونی ساکنان روستاها نیازمند محدوده وسیعی هستیم چرا که شهرها و روستاهای این شهرستان به سرعت در حال توسعه هستند.

شهرستان ری با بیش از یک میلیون نفر جمعیت پس از تهران بزرگترین شهرستان استان تهران به شمار می آید و در جنوب پایتخت واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha