برای مدیریت منابع آب از بهترین فناوری‌ها استفاده شود

تهران - ایرنا- وزیر منابع آب بنگلادش گفت: باید منابع آب مدیریت شود و زمان آن رسیده که در برنامه‌های خود بازنگری و بهترین رویکردها را اتخاذ و بهترین فناوری‌ها به کار بگیریم.

به گزارش خبرنگار اقتصاد ایرنا، " محمد تاج الاسلام" روز پنجشنبه در ارتباط برخط با سیزدهمین اجلاس شورای حکام آب در ستاد وزارت نیرو، نیاز به منابع آب در این کشور را زیاد دانست و گفت: بنگلادش کشوری پرجمعیت با مساحت کم است. ۱۴۰ میلیون نفر جمعیت دارد در حالی که مساحت آن چند صد هزار کیلومتر بیشتر نیست.

وزیر منابع آب بنگلادش خاطرنشان کرد: این کشور از فقر رنج می‌برد اما در حوزه مدیریت اقتصاد کشور و حوزه‌های بین بخشی، مهاجرت، مسایل شهری و روستایی پیشرفت کرده است.

محمد تاج الاسلام افزود: مانند بسیاری از کشورها با چالش‌هایی به ویژه در بخش آب روبه روست البته برنامه ای برای مدیریت آب داریم.

وی ادامه داد: بر اساس این برنامه، آب از عناصر اصلی برای توسعه کشور است و می‌تواند به بیشتر از ۹۰ درصد مردم کشور برسد.

وزیر منابع آب بنگلادش گفت: مناطق شهری خیلی پیشرفت در زمینه آب دارد اما در مناطق زاغه نشینی دسترسی به آب مشکل است.

محمدتاج الاسلام گفت: منابع آب در بنگلادش زیاد است اما به خاطر جمعیت زیاد نیاز به منابع آب خیلی بیشتر است و باید در خصوص این منابع مدیریت صورت گیرد.

وی افزود: در برخی فصول سال که بارندگی زیاد است با سیلاب در کشور مواجه هستیم. بنابراین این یکی از مسایل ماست.

وزیر منابع آب بنگلادش گفت: بنگلادش کشوری کشاورزی محور است و استفاده از منابع آب در این حوزه گسترش یافته و لازم است درصد بسیار زیاد آب را به این حوزه اختصاص دهیم و بخش صنعت هم بویژه مناطق شهری مصرف بالایی دارد.

وی افزود: مشکل آب فقط مربوط به بنگلادش نیست و نسبت به خیلی از کشورها منابع آب بیشتری در اختیار دارد اما باید این منابع مدیریت شود. زمان آن رسیده که در برنامه های خود بازنگری و بهترین رویکردها را اتخاذ و بهترین فناوری ها به کار بگیریم.
این مقام دولت بنگلادش گفت: در سطح جهانی بسیاری از ین چالش ها وجود دارد و راه حل هایی برای آنها پیدا شده است.

وی تاکید کرد: باید این مسایل را خاطرنشان و از منابع علمی و دانشمندان استفاده کنیم تا آب شور دریاها را تصفیه و از آن استفاده کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha