بزرگترین بخش آی.سی.یوی شرق کشور در مشهد به بهره‌برداری رسید

مشهد- ایرنا- مرحله نخست احداث بزرگترین بخش آی.سی.یوی شرق کشور با ۶۰ تخت بستری در بیمارستان قائم(عج) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز پنجشنبه طی مراسمی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این طرح در مساحتی به متراژ سه هزار و ۳۰۰ متر مربع در طبقه فوقانی اورژانس مرکزی بیمارستان قائم(عج) به همت خیر سلامت "اسماعیل اعطایی"به ارزش ۲۵۰ میلیارد ریال احداث شده است .

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: احداث این آی.سی.یو بزرگ که اکنون شاهد بهره برداری از فاز نخست آن هستیم توسط خیر سلامت و تجهیزات پزشکی آن بوسیله دانشگاه علوم پزشکی مشهد تامین شده است.

دکتر محمد پهلوان کاشی افزود: بیمارستان قائم(عج) از مهمترین بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که بیماران بدحال بسیاری به این مرکز ارجاع داده می شوند، با افتتاح این پروژه بخش قابل توجهی از نیاز این مرکز درمانی به بخش آی.سی.یو پاسخ داده خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به فروکش کردن کرونا، در این مگا آی.سی.یو، بیماران بدحال بخش های داخلی و اعصاب تحت مراقبت قرار می گیرند که تاکنون به دلیل کمبود تخت های بستری این بیماران در داخل بخش و اتاق ایزوله تحت مراقبت بودند و امروز امکان انتقال آن ها به آی.سی.یو وجود دارد.

بزرگترین بخش آی.سی.یوی شرق کشور در مشهد به بهره‌برداری رسید

دکتر پهلوان گفت: مرحله نخست این آی.سی.یو با زیربنای ۸۰۰ مترمربع افتتاح شد و تجهیزات پزشکی این بخش و مراحل بعدی تماما توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تامین می شود.

بیمارستان هزار تختخوابی قائم (عج) مشهد یکی از دو بیمارستان بزرگ آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که به عنوان مجهزترین و تنها مرکز مغز و اعصاب در شمال شرق کشور شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha