۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۸:۰۲
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85038817
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رهبرانصارالله یمن: شاهد نقش آفرینی منفی آمریکا در گفت و گوها هستیم

تهران – ایرنا – رهبرانصارالله یمن گفت: در طول گفت و گوها شاهد نقش آفرینی منفی آمریکا در وقت کشی ائتلاف هستیم زیرا این تجاوز از ابتدا با نظارت و دستور آمریکا انجام شده است.

به گزارش ایرنا از شبکه المسیره یمن، عبدالملک بدرالدین الحوثی روز پنجشنبه در سالروز شهادت "صالح الصماد" رئیس پیشین شورای عالی سیاسی یمن افزود: هم اکنون گفت و گوهایی با میانجیگری عمان درجریان است ولی ائتلاف متجاوزان تلاش می کند برای عمل به تعهدات خود وقت کشی کند.

وی اضافه کرد: تعهدات متجاوزان چیزی نیست غیر از پرداخت حق ملت و دشمن باید مسئولیت خود را در این باره عمل کند زیرا او متجاوز است و ملت ما را محاصره کرده است.

الحوثی گفت: اقدامات کشورهای متجاوز از ابتدا تاکنون، اقداماتی جنایتکارانه، وحشیانه و به دور از احساسات انسانی بوده است و ائتلاف سعودی – آمریکایی، زشت ترین، وحشیانه ترین و جنایتکارانه ترین اقدامات را در تاریخ بین الملل در یمن مرتکب شده است.

وی تصریح کرد: حجم جنایت ها در حق ملت ما به خاطر سرپوش های آمریکایی و تشویق های اسرائیلی و انگلیسی و مجریان خبیث آن بسیار وحشتناک است.

رهبر انقلاب ملت یمن گفت: آنچه ائتلاف متجاوزان به یمن انجام داد، چیز کوچکی نیست زیرا این جنایت های بزرگ همه بخش های زندگی ملت را هدف قرار داد.

الحوثی بیان کرد: هیچ چیز نمی تواند جنایت های این کشورها را توجیه کند و یا قانونی جلوه دهد، فقط وحشی ها و ستمگران می توانند این جنایت ها را توجیه و از آن چشم پوشی کنند.

وی افزود: همه کسانی که وجدان زنده و احساس انسانی دارند باید این جنایت ها را محکوم و علیه آن موضع گیری کنند.

الحوثی اظهار داشت: اقدامات متجاوزان آسیب های بسیاری به ملت ما وارد کرد و بسیاری را کشت، بسیاری از زیرساخت ها را ویران کرد و با محاصره و گرسنگی دادن به ملت باعث مشکلات بزرگی شد.

وی با بیان اینکه مهمترین دستاوردهای دوره گذشته، حفظ عمق راهبردی کشور بود اضافه کرد: هجمه ای که در این مرحله شاهد آن بودیم با توجه به حجم ارتش های متجاوز و اوضاع دشوار کشور شدیدترین هجوم در طول تاریخ یمن بود.

رهبر انصارالله یمن تصریح کرد: دشمن از اشغال مساحت زیادی از خاک کشور که عمق راهبردی کشور است ناتوان ماند و البته در مقابل حجم حمله، سطح مقابله و پایداری در برابر اشغالگران نیز بسیار بالا بود و این یک عامل مثبت است.

الحوثی با بیان اینکه از زمان آغاز تجاوز به یمن، توان نظامی شاهد بهبود بسیاری بوده است افزود: هر چه دشمن تلاش کرد ملت یمن را تضعیف و از شکل گیری و افزایش توان نظامی جلوگیری کند، این توان افزایش می یافت و ملت قدرتمندتر می شد.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم توان نظامی امروز را با زمان آغاز تجاوز مقایسه کنیم تفاوت بسیاری وجود دارد.

الحوثی گفت: باید به توان نظامی اهمیتی بیشتری دهیم و با تلاش های دشمنان برای درهم شکستن اراده ملت و انحراف افکار از اولویت های بزرگ مقابله کنیم.

وی بیان کرد: دشمن همچنان مساحت زیادی از یمن را در اشغال خود دارد و ما در مرحله کاهش تنش و افزایش محدود فعالیت بنادر و فرودگاه هستیم و مرحله کنونی مرحله جلوگیری از غارت منابع نفتی، فروش و غارت بهای آن است.

رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: شهید صالح الصماد الگوی صداقت، وفاداری، صبر و تلاش پیوسته برای رضای خدا بود و به مسئولیت به عنوان فرصتی برای خدمت به ملت نگاه می کرد و از آن برای دستیابی به دستاوردهای شخصی استفاده نمی کرد.

الحوثی افزود: ائتلاف متجاوزان شهید الصماد را عامل اتحاد داخلی به منظور مقابله با تجاوز می دانست به همین خاطر او را به شهادت رساند و شهادت شهید الصماد نیز با دستور و چراغ سبز آمریکا انجام شد.

وی اضافه کرد: آمریکا بارها به صورت آشکار اعلام کرده است که از جمله نقش آفرینی ها مستقیم آن در تجاوز به یمن، تعیین و مشخص کردن اهداف است.

الحوثی گفت: در تحقیقاتی که انجام دادیم به این نتیجه قطعی رسیدیم که آمریکا به عربستان دستور ترور شهید الصماد را داده است.

رهبر انصارالله یمن با بیان اینکه آمریکا اعتراف می کند که بمباران ها را هدایت می کند و از ابتدای تجاوز به یمن نقش ناظر داشته است افزود: عربستان و امارات فقط در این تجاوز نقش اجرایی دارند و مزدورانی هستند که دیکته ها و خواسته های آمریکا را اجرا و عملی می کنند.

الحوثی گفت: آمریکا همواره تلاش می کند از مسائل به سود خود استفاده کند و در موضوع ادامه جنگ یمن نیز آمریکا و سپس انگلیس و پس از آن ها برخی کشورهای اروپایی سود بردند.
وی بیان کرد: آمریکا از طریق قراردادهای فروش سلاح و تحقق اهداف خود در منطقه برای هدف قراردادن امت اسلامی و درهم شکستن ملت ها سود برد.
الحوثی تصریح کرد: آمریکا تلاش می کند از طریق مزدوران خود، کشور ما را اشغال کند و عربستان و امارات و خائنان همراه آن ها در خط مقدم می جنگند و اگر توانستند استانی را اشغال کنند، آمریکا و انگلیس وارد می شوند و پایگاه های نظامی ایجاد می کنند مانند آنچه در حضرموت، المهره و عدن اتفاق افتاد.
وی اظهارداشت: آمریکا همچنین براشغال جزایر و مناطق رهبردی و مهم برای تقویت و افزایش حضورنظامی خود تمرکز می کند.
رهبر انصارالله یمن تصریح کرد: رژیم های سعودی و اماراتی رویکرد خصمانه دارند و مطیع و دنباله رو آمریکا هستند.
الحوثی افزود: آمریکا در سه مورد سعی می کند تلاش های عمان را به شکست بکشاند که یکی از آن ها این است که از ائتلاف متجاوزان می خواهد که به تعهدات خود در هر توافقی عمل نکنند و از سوی دیگر تلاش می کند تجاوز به یمن را در سطح یک مسئله داخلی معرفی کند و این برای ما قابل پذیرش نیست.
وی افزود: رژیم سعودی خود را به عنوان فرمانده ائتلاف متجاوزان معرفی می کند و همین گونه است و این رژیم در بعد اجرایی فرمانده متجاوزان است و آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی نقش نظارتی دارند.
الحوثی اظهار داشت: طرفی که جنگ علیه کشور ما را آغاز کرد دو رژیم سعودی و اماراتی و مزدوران آن ها هستند که همه زیر نظر آمریکا فعالیت می کنند.
وی تصریح کرد: ائتلاف متجاوزان به خاطر فرماندهی و مسئولیت رسمی آن در این جنگ نمی تواند از پایبندی به تعهدات خود در هرگونه توافقی شانه خالی کند و این ائتلاف طرف اصلی جنگ است و باید همه تعهدات را بعهده بگیرد و به آن پایبند باشد و ما اجازه نمی دهیم از عمل به تعهدات خود فرارکند.
رهبر انقلاب ملت یمن گفت: ما ساده یا احمق نیستیم که ائتلاف را از عمل به تعهدات و مسئولیت هایش معاف کنیم زیرا این تعهدات حق مسلم ملت یمن است و اجازه نمی دهیم ما را به برخی مزدوران که در این جنگ سرباز و نوکر آن ها بوده اند حواله کنند.
الحوثی اضافه کرد: آمریکا تلاش کرد توافق را از طریق شرط پرداخت حقوق ملت یمن از دارایی های خودش برهم بزند.
وی با بیان اینکه ائتلاف متجاوزان مسئول غارت منابع ملی و محروم کردن ملت یمن در طول ۸ سال گذشته بوده است افزود: منابع نفتی می توانست مبالغ هنگفتی را در اختیار ملت یمن قراردهد و ملت در هشت سال گذشته می توانست حقوق خود را از این منابع دریافت کند.
الحوثی تصریح کرد: عربستان به عنوان مجری و فرمانده اصلی جنگ برعلیه ملت یمن نمی تواند در جایگاه میانجی بنشیند.
وی گفت: آمریکا در موضوع عقب نشینی و خروج نیروهای خارجی از کشور نیز تلاش می کند این کار را تا زمانی نامعلوم به تاخیر بیاندازد. نمی توانیم اجازه ادامه حضور نیروهای خارجی و اشغال کشور را بدهیم و این برای ما یک مسئله اصلی است.
رهبر جنبش انصارالله یمن اظهار داشت: امکان ندارد برای مشکلات داخلی کشوری که در اشغال نیروهای خارجی است راه حلی پیدا شود و ما نیز اجازه نمی دهیم با وجود نظامیان خارجی در استان یا جزیره ای درباره حل و فصل مشکلات سیاسی سخن گفته شود.
الحوثی افزود: موضوع انساانی از دیگر موضوعاتی است که برآن اصرار داریم و در گفت و گوها برآن تاکید می کنیم.
وی با باین انیکه به استقلال کشور و خروج نظامیان اشغالگر آمریکایی و انگلیسی پایبند هستیم اضافه کرد: هیچ توجیهی برای ادامه محاصره و ایجاد مشکل و مزاحمت برای ملت وجود ندارد.
الحوثی تصریح کرد: نظامیان آمریکا و انگلیس و هر نیروی خارجی در کشور را اشغالگری، تجاوز و مشارکت مستقیم در جنگ علیه یمن می دانیم و ما با این نیروها به عنوان اشغالگر رفتار می کنیم.
وی افزود: آمریکا اکنون در جایگاه متجاوز است و باید نیروهایش را از هر پایگاهی در کشور و یا آب های سرزمینی ما خارج کند.
رهبر انصارالله گفت: برای بیرون راندن متجاوزان و اشغالگران از خاک، آب و جزایر و هرجایی که نقض استقلال و حاکمیت ملی کشور باشد تلاش می کنیم.
الحوثی اظهار داشت: تجاوز روز گذشته رژیم صهیونیستی به فلسطین یک موضوع دردآور برای ما و همه آزادگان امت اسلامی بود.
وی اضافه کرد: ما براساس مواضع اصولی خود همواره درکنار ملت فلسطین می ایستیم وآنچه از ابتدای اشغال برای ملت فلسطین اتفاق افتاده است یک رسوایی بزرگ برای غرب است.
الحوثی افزود: آمریکا در جنایت علیه ملت فلسطین شریک است و رژیم صهیونیستی با حمایت ها و پشتیبانی های نامحدود آمریکا پابرجاست.
وی بیان کرد: مظلومیت ملت فلسطین یک رسوایی بزرگ برای حامیان و همراهان رژیم صهیونیستی و رژیم های عرب هم پیمان آن است.

الحوثی گفت: رژیم های هم پیمان با صهیونیست ها همکار و حامی آن ها در جنایت علیه ملت فلسطین هستند و برای انحراف افکار ملت ها از یاری ملت فلسطین تلاش می کنند.
وی افزود: این رژیم های مزدور سعی می کنند به جای دشمنی با اشغالگران صهیونیست، با جمهوری اسلامی ایران و آزادگان امت اسلامی دشمنی کنند و این یک مغالطه و انحراف بزرگ است.
رهبر انقلاب ملت یمن تصریح کرد: اسرائیل فلسطین را اشغال و به ملت فلسطین ظلم و به سوریه و لبنان و مصر و اردن که همه آن ها کشورهای عربی هستند تجاوز کرده است.
الحوثی گفت: صهیونیست ها شعار "مرگ برعرب" سر می دهند و همه مواد درسی آن ها پر از دشمنی و نفرت از عرب ها است.
وی اظهار داشت: اسرائیل دشمن همه مسلمانان و اعراب است و کسانی تلاش می کنند ایران را دشمن و صهیونیست ها را دوست معرفی کنند و این بزرگترین دروغ است که فقط احمق ها را می تواند فریب دهد.
الحوثی افزود: مواضع جمهوری اسلامی ایران درباره فلسطین بسیار درخشان است و این کشور بزرگترین حامی و پشتیبان ملت فلسطین به شمار می رود که این موضوع، اسرائیلی را به شدت نگران کرده است.
وی اضافه کرد: ایران پشتیبان اصلی ملت لبنان و مقاومت آن است و در کنار سوریه ایستاد و اعراب باید در مقابله با رژیم صهیونیستی، به ایران به عنوان حامی و تکیه گاه نگاه کنند، نه اینکه از منطق اسرائیل پیروی کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha