آخر هفته پرکار ۲ عضو کابینه سیزدهم در استان اردبیل

اردبیل-ایرنا- استان اردبیل در اولین پنجشنبه آخرین ماه سال ۱۴۰۱ میزبان مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ،۲ عضو کابینه امروز میهمان اردبیلی‌ها بودند تا ضمن ارزیابی آخرین وضعیت دستگاه‌های زیر مجموعه وزارتخانه متبوع خود، در جریان آخرین روند پروژه‌های در دست اجرا قرار گرفته و برای باز کردن گره‌های پیش روی اقدامات این دستگاه‌ها در استان اردبیل چاره اندیشی کنند.از جمله مشکل مهم کسری زمین برای احداث واحدهای نهضت ملی مسکن در شهر اردبیل که امروز در جلسه شورای مسکن استان درخصوص آن تصمیم‌گیری شد.

صبح امروز پنجشنبه مهرداد بذرپاش و یوسف نوری با استقبال سیدحامد عاملی استاندار، نمایندگان و جمعی از مسئولان استان وارد اردبیل شدند. در ادامه این سفر ۲ عضو کابینه راهشان را در اردبیل از هم جدا کردند. یوسف نوری به همراه سیدغنی نظری نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر و رضا قاسمیان معان سیاسی و اجتماعی استاندار اردبیل راهی جنوب استان شد و مهرداد بذرپاش هم به همراه معاونان خود، استاندار و صدیف بدری و سید کاظم موسوی در اردبیل ماندند تا از پروژه‌های این وزارتخانه اردبیل بهره برداری کنند.

بذرپاش و هیات همراه در اردبیل ضمن بازدید از سایت‌های نهضت ملی مسکن اردبیل، ۱۸۰ واحد مسکونی در سایت‌های کارگر و شهرک اندیشه را بهره برداری کرده و به طور نمادین کلید یکی از این واحدها را به صاحب خانه تحویل دادند.

آخر هفته پرکار دو عضو کابینه سیزدهم در استان اردبیل

امروز امروز همچنین مسجد امام رضا (ع) کوی وحدت اردبیل با مساحت ۱۱هزار و ۴۵ متر مربع و ۹۹۳ متر مربع زیر بنا و با ۷۷ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

وزیر راه و شهرسازی در جریان بهره‌برداری از این واحدهای مسکونی، از برنامه ریزی برای تسهیل ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده خبر داد و گفت: کاهش درصد تسهیلات مسکن در اولین جلسه شورای پول و اعتبار بررسی می‌شود.

بذرپاش با اشاره به تمهیدات دولت برای کاهش مشکلات متقضیان مسکن گفت: یکی از مشکلات پروژه ها بازپرداخت اقساط از سوی متقاضیان است. با توجه به اینکه درصد تسهیلات بالاست با رئیس‌جمهور در این خصوص صحبت شد که ایشان هم موافقت کرد در اولین جلسه شورای پول و اعتبار این موضوع بررسی شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: با استفاده از روش‌های مختلف که نظام بانکی اجازه دهد، درصدد هستیم نرخ تسهیلات را پایین بیاوریم و این مساله یکی از اولویت‌های اصلی پیگیری ما هست تا فشار کمتری به متقاضیان وارد شود.

این عضو کابینه سیزدهم در ادامه به همراه سیدحامد عاملی استاندار اردبیل عملیات اجرایی احداث ۲۶ هزار واحد مسکونی را استان اردبیل آغاز کرد.

آخر هفته پرکار دو عضو کابینه سیزدهم در استان اردبیل

مهم ترین برنامه بذرپاش در تهران آغاز بهره برداری متمرکز از ۱۱۲ پروژه راهداری استان اردبیل با اعتباری بالغ بر ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیون ریال بود.

احداث و بازسازی ۲۷ دهنه ابنیه فنی و تونل‌های راه‌های شریانی و اصلی، تهیه ۲۰ هزار تن آسفالت زیر قیف جهت لکه‌گیری راه‌های مواصلاتی و یک هزار و ۷۰۰ کیلومتر خط کشی محورهای اصلی فرعی و روستایی از جمله پروژه‌هایی است که امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

ارتقای کیفی و روکش آسفالت ۱۸۰ کیلومتر از راه‌های استان، ساخت و توسعه آسفالت ۱۲۰ کیلومتر راه روستایی ، راه‌اندازی۶ سامانه ثبت تخلفات جاده‌ای ، اورهال ۹۱ دستگاه ماشین‌آلات راهداری ، احداث ۱۲ کیلومتر روشنایی طولی و نقطه‌ای ، بهسازی و تعریض۲۲ کیلومتر و رفع سه نقطه حادثه‌خیز در راه‌های استان از دیگر پروژه‌هایی است که امروز به بهره‌برداری رسید.

بر اساس این گزارش امروز همچنین عملیات احداث پاسگاه پلیس راه مشگین‌شهر - پارس‌آباد با اعتبار ۱۳۶ میلیارد ریال ، عملیات بهسازی قطعه ۲ محور هشجین - سرچم با اعتبار ۷۰۰ میلیارد ریال ، عملیات بهسازی و آسفالت مشگین‌شهر- موئیل - قینرجه با اعتبار ۸۲۸ کیلومتر بهسازی و روکش آسفالت محور اسالم - خلخال با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال آغاز شد.

آخر هفته پرکار دو عضو کابینه سیزدهم در استان اردبیل

در این مراسم، وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی از جمله سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بیشترین ارتباط و خدمات رسانی به مردم را دارند، گفت: کمک به رفع و برطرف کردن یک نقطه حادثه خیز و جلوگیری از جان باختن و آسیب دیدن انسان‌ها عین صدقه جاریه است و در این وزارتخانه با تلاشی اندک می‌توان کارهای بزرگی انجام داد.

وی با اشاره به کسری زمین برای احداث واحدهای نهضت ملی مسکن در شهر اردبیل بیان کرد: امروز در جلسه شورای مسکن استان تصمیمات خوبی گرفته خواهد شد و با حل این مشکل در شهر اردبیل شاهد تسریع در احداث واحدهای نهضت ملی مسکن در اردبیل خواهیم بود.

سیدحامد عاملی استاندار اردبیل هم در این آیین با تاکید بر لزوم همت و تلاش همگانی برای جبران عقب ماندگی‌های استان گفت: اقداماتی که در این مدت در حوزه راهداری استان صورت گرفته به اندازه بیش از سه سال گذشته است که نشان دهنده همت واقعی و جدی است ، بویژه این که عمده اقدامات در مناطق روستایی و راه‌های فرعی انجام شده که رضایتمندی مردم در شهرهای کوچک و روستاها را بدنبال داشته است.

در این آیین صدیف بدری نایب رئیس کمیسیون عمران و نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی خواستار توجه ویژه دولت به پرژه‌های حمل و نقل استان شد و محمود عباس زاده نماینده مشگین شهر هم خواستار نگاه متوازن و رفع تمرکز از فرایندهای تصمیم گیری در کشور شد.

بذرپاش در ادامه در شورای مسکن استان اردبیل حضور یافت و تمهیدات لازم برای گره گشایی از طرح نهضت ملی مسکن در استان اردبیل اتخاذ شد. معاون وزیر راه و شهرسازی هم در این مراسم تاکید کرد که دولت به اجرای تعهدات خود در بخش مسکن متعهد است.

محبوب حیدری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل هم با اشاره با اذعان به بالا بودن اقساط وام بانکی خواستار بازنگری نظام بانکی در این زمینه شد.

وزیر راه و شهرسازی در پایان این سفر استان اردبیل را به مقصد شهرستان آستارا در استان گیلان ترک کرد تا پیگیر برنامه‌ها و پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی در این شهرستان باشد.

امروز یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش هم به همراه سید غنی نظری، نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر و رضا قاسمیان معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل راهی شهرستان خلخال شد تا ضمن شرکت در شورای آموزش و پرورش شهرستان‌های خلخال و کوثر در جریان آخرین وضعیت پروژه‌های در دست اجرای این منطقه قرار بگیرد.

آخر هفته پرکار دو عضو کابینه سیزدهم در استان اردبیل

شروع برنامه‌های وزیر آموزش و پرورش در شهرستان خلخال حضور در گلزار شهدای خلخال و ادای احترام به شهدای این شهرستان بود. وزیر آموزش و پرورش در ادامه در بازدید از اردوگاه دانش آموزی خلخال تاکید کرد که اردوگاه‌های دانش‌آموزی باید مختص استفاده دانش‌آموزان بوده و زمینه بهره‌مندی از این امکانات اردوگاهی به نحو مطلوب برای این قشر فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: با توسعه و ایجاد اردوگاه‌های دانش‌آموزی در فضاهای مناسب مخالف نیسیتم اما اینگونه فضاها نباید محلی برای ویلانشینی و اسکان مدیران و مسئولان باشد و دانش‌آموزان در محیط و محوطه آن نادیده گرفته شوند.

آخر هفته پرکار دو عضو کابینه سیزدهم در استان اردبیل

نوری در ادامه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان خلخال از تامین ۳۸۰ هزار میلیارد ریال برای رتبه‌بندی معلمان با همکاری مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: تعدادی از احکام معلمان صادر شده و ۴۰۰ هزار رتبه آماده صدور است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه به شهرستان کوثر رفت و در جمع مسئولان و مدیران مدارس این شهرستان حضور یافت. نوری در این جلسه از تعیین تکلیف وضعیت استخدامی ۱۶۰ هزار نفر در وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

آخر هفته پرکار دو عضو کابینه سیزدهم در استان اردبیل

به گفته این عضو کابینه سیزدهم در اول انقلاب به ازای هر نفر به طور میانگین یک چهاردهم متر مربع فضای آموزشی داشتیم که الان به پنج و دو دهم متر مربع افزایش یافته است.

حضور همزمان ۲ عضو کابینه در استان اردبیل از آن جهت حائز اهمیت است که این استان از نظر شاخص‌های زیرساختی و آموزشی جزو استان‌های محروم کشور به شمار می‌رود.

انتظار می‌رود با اهتمام و حمایت‌های ویژه وزیران دولت سیزدهم گام‌های جدیتری برای جبران عقب ماندگی‌های استان برداشته شود.

بدیهی است توسعه و ارتقای زیرساخت‌های استان زمینه ساز به فعلیت درآمدن ظرفیت های بالقوه استان در بخش‌های خدمات، گردشگری ، صنعت و کشاورزی شده و منجر به رونق تولید، افزایش اشتغال و در نهایت افزایش امید و سرزندگی در استان اردبیل خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha