۵ اسفند ۱۴۰۱، ۴:۵۵
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85039056
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

استرالیا ۱۳۰ فرد و نهاد روسی را در فهرست تحریم قرار داد

تهران- ایرنا- آنتونی آلبانیز نخست وزیر استرالیا جمعه در بیانیه‌ای ضمن اعلام ارسال پهپادهای بیشتر به اوکراین، از وضع تحریم‌های مالی جدید علیه ۴۰ نهاد و ۹۰ فرد روسیه خبر داده است.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، این تحریم‌ها وزرای روسیه در حوزه‌های انرژی، منابع و صنعت و همچنین بازیگران اصلی دفاعی از جمله شرکت تسلیحاتی «کالاشنیکوف کانسرن»، شرکت هواپیمایی توپولف و شرکت «ادمیرالتی شیپ‌یاردز» را که در زمینه ساخت زیردریایی فعالیت می‌کند، هدف قرار داده است.

آلبانیز اعلام کرد: ما همچنان در کنار اوکراین می‌ایستیم. سامانه‌های هوایی بدون‌سرنشینی که قابلیت‌های اطلاعاتی، تجسسی و شناسایی دارد ، در اختیار نیروهای مسلح آن کشور قرار می‌دهند.

وی که این تحریم‌ها را در اولین سالگرد جنگ اوکراین اعلام کرد، اشاره‌ای به تعداد پهپادها، مدل‌ها آنها و احتمال مسلح بودن آنها نکرد.

در همین حال، پنی وانگ وزیر خارجه استرالیا در مصاحبه با شبکه ای.بی.سی اظهار کرد که از چین می‌خواهد گام‌هایی برای کاستن از درگیری‌های اوکراین بردارد.

استرالیا یکی از بزرگ‌ترین کشورهای غیر عضو ناتو است که کمک‌های زیادی از جمله مهمات و تجهیزات دفاعی در اختیار اوکراین قرار داده و بیش از یک هزار فرد و نهاد روسی را تحریم کرده است.

استرالیا از ابتدای جنگ تاکنون حدود ۳۴۰ میلیون دلار کمک نظامی به اوکراین ارائه کرده و نظامیان خود را به انگلیس فرستاده است تا در آموزش نیروهای اوکراینی مشارکت داشته باشند.

قرار است آمریکا نیز جمعه تحریم‌های جدیدی علیه روسیه وضع کرده و ۲ میلیارد دلار دیگر کمک نظامی به اوکراین ارائه دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha