کاهش ۱۰تا ۱۸ درجه‌ای دمای هوا در شهرهای استان اردبیل

اردبیل-ایرنا- مقایسه دمای هوای دیروز و امروز برخی شهرهای استان اردبیل حاکی از افت بین ۱۰ تا ۱۸ درجه ای دمای هوا در شهرهای مختلف این استان است.

به گزارش ایرنا از صبح امروز (جمعه ۵ اسفند) با آغاز بارش برف در مناطق شمالی و نوار شرقی استان، دمای هوا در استان بطور محسوس افت کرده و در حال حاضر در تمامی شهرستان‌ها دمای هوا زیر صفر است.

بر این اساس در حالی که روز گذشته دمای هوای اردبیل و مشگین شهر ۱۰ درجه بالای صفر بود که در حال حاضر دمای هوا در این دو شهر به چهار درجه زیر صفر کاهش یافته است. در شهرستان نیر هم دمای هوا دیروز ۱۰ درجه بود که در حال حاضر به منفی ۱۰درجه کاهش یافته است.

همچنین در شهرستان کوثر دمای هوا روز پنج شنبه ۱۵ درجه بالای صفر ثبت شده بود که به منفی سه درجه کاهش یافته است که ۱۸ درجه اختلاف دما را نشان می‌دهد.

مقایسه دمای هوا شهرستانهای خلخال و نمین هم حاکی از افت شدید دمای هوا در این دو شهرستان است بر این اساس دمای هوای شهرستان خلخال از هشت درجه به منفی چهار درجه، شهرستان نمین از ۱۰ درجه به منفی ۶ و شهرستان گرمی از ۹درجه به منفی یک درجه کاهش یافته است.

دمای هوا در شهرهای بیله سوار، پارس آباد، اصلاندوز و انگوت هم دیروز بین ۱۰ تا ۱۲ درجه بوده که در حال حاضر به صفر کاهش یافته است.

بارش برف توام با مه گرفتگی در شهرستان‌های بیله سوار و گرمی سبب لغزندگی و کاهش دید در جاده شده است.

شرایط جاده در گردنه های حیران در مسیر اردبیل- آستارا و الماس در مسیر خلخال به اسالم برفی و مه آلود و یخبندان است.

بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی استان اردبیل در حال حاضر بارش باران از آستارا تا رشت از شدت بیشتری برخوردار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha