۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۵۷
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 85039301
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

باید مطالبه رهبر معظم انقلاب برای جبران ضعفها را جامه عمل پوشاند

رشت - ایرنا - نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت با اشاره به دستاوردهای عظیم جمهوری اسلامی گفت: در تحلیل نقاط ضعف و قوت باید از سیاه نمایی و درشت نمایی ها پرهیز کرد که موجب یاس می شود و در عین آنکه مطالبه رهبر معظم انقلاب تلاش جدی برای جبران ضعفهاست و باید بدان عمل نمود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلی رشت افزود: در تحلیل ضعف ها و قوت ها باید نمایی درست از وضعیت موجود داشته باشیم که این خود موجب حرکت رو به جلو و امید آفرینی در کشور می شود.
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در نشست با خبرگان رهبری که به نقاط قوت و ضعف کشور توامان پرداختند، اظهار کرد: معظم له ضمن تشریح موفقیت های انقلاب به تورم و گرانی که مردم را رنج می دهد هم اشاره کردند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه ما به دو شکل می توانیم به موضوعات کشور بنگریم، افزود: می توانیم از یک طرف پیشرفت های کشور و انقلاب و از سوی دیگر فقط ضعف ها را ببینیم اما برای تحلیل منطقی و منصفانه باید هر دو را در کنار هم سنجید.

وی ادامه داد: اگر این پیشرفت ها و دستاوردهای عظیم را ببینیم، می توان گفت که با توان پیشرفت ها ضعف ها قابل جبران است که این خود نگرشی انقلابی است.

امام جمعه رشت اضافه کرد: اما اگر فقط ضعف ها را ببینیم و به مدیران حمله کنیم و هر جا می رویم مشکلات را برجسته کنیم این کار، اقدامی ارتجاعی است.

وی با بیان اینکه چرا ما باید نگاهی سیاه و ناامیدگونه به موضوعات کشورمان داشته باشیم، اظهار کرد: کدام ملت ضعف و مشکلات ندارد. ضعف های کشورهایی همچون آمریکا و کشورهای اروپایی از ما بسیار بیشتر است ولی غول رسانه‌ای آنها نمی گذارد که این مسائل برملا شود.

وی وضعیت کرونا را به عنوان نمونه ای از این ضعف ها عنوان کرد که کشورهای پیشرفته ای چون روسیه، چین و آمریکا همچنان با آن درگیرند.

آیت الله فلاحتی همچنین به بازدید خود از مراکز هوا و فضا اشاره و بیان کرد: انسان در بازدید و سرکشی از این مراکز احساس غرور می کند و امروز دنیا از موفقیت های دیگر جمهوری اسلامی همچون ساخت پهبادها متعجب شده است.

امام جمعه رشت در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت آب کشاورزی و خشکسالی در استان طی سال گذشته اشاره و بیان کرد: پارسال مدیریت خوبی برای تامین آب کشاورزی استان انجام شد و انتطار می رود امسال نیز با برنامه ریزی های دقیق دغدغه کشاورزان بر طرف شود.

امام جمعه رشت همچنین بر یارانه ای کردن آب بهای کشاورزی کشاورزان استان تاکید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha