تولیت آستان قدس رضوی: کمک به حوزه بهداشت و درمان در اولویت‌ است

مشهد- ایرنا- تولیت آستان قدس رضوی گفت: کمک به حوزه بهداشت و درمان از اولویت‌های مهم آستان قدس رضوی است و در هرکجا که نیاز باشد حمایت لازم را خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام احمد مروی روز جمعه در حاشیه مراسم بهره‌برداری از هشت طرح عمرانی و درمانی بیمارستان امام رضا(ع) در مشهد در جمع خبرنگاران افزود: بسیار خرسندیم که در روز میلاد فرخنده امام حسین(ع) شاهد افتتاح ۸ طرح شاخص درمانی در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد هستیم.

وی بیان کرد: وظیفه خود می‌دانیم در امر پزشکی کمک حال مردم باشیم و امیدواریم که خدمات ما در تمامی حوزه‌ها از جمله حوزه سلامت مورد رضایت امام مهربانی‌ها قرار گیرد.

حجت الاسلام مروی با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات جدی جامعه در حوزه ناباروری بوده است، ادامه داد: عده‌ای از زوج‌های نابارور امکان صرف هزینه های درمان را ندارند و ما وظیفه داریم که یاریگر آنان باشیم و تا در موضوع جوانی و افزایش جمعیت که از دغدغه‌های به حق مقام معظم رهبری است، به‌ خوبی ایفای نقش نماییم.

تولیت آستان قدس رضوی اظهار داشت: همچنین مسئله بسیار مهم دیگر در موضوع سرطان بوده و ما معتقدیم که می‌توانیم با انجام اقدامات مناسب هم در زمینه پیشگیری و هم در زمینه درمان مثمرثمر باشیم وی افزود: با ذکر این نکته که خداوند بهترین فرصت را برای جامعه پزشکی در جهت خدمت به خلق خدا فراهم کرده است، تاکید کرد: بسیاری از دردها و رنج‌ها قابل تحمل است، اما درد و رنج بیماری قابل تحمل نیست و اگر درد و رنجی را از یک مخلوق برداشتید در نزد خالق عزیز می‌شوید.

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه همواره از امام رضا(ع) می‌خواهیم که یاری‌ر ما در مسیر خدمت به مردم باشند، گفت: کارهای زیادی با مشارکت مردم در قالب وقف‌ها، نذرها، حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها در این آستان مقدس انجام می‌شود و معتقدیم یکی از جاهایی که می‌توان موقوفات و نذروات مردم را هزینه کرد حوزه سلامت بوده تا درد بیماران درمان شود.

تولیت آستان قدس رضوی: کمک به حوزه بهداشت و درمان در اولویت‌ است

افزایش سطح کمی و کیفی خدمات درمان ناباروری ضروری است

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: سطح کمی و کیفی خدمات حوزه درمان ناباروری باید افزایش یابد تا شاهد افزایش جمعیت و سلامت نوزادان متولد شده باشیم.

دکتر سعید کریمی با ذکر این نکته که خدمات ناباروری تحت پوشش بیمه قرار گرفت، افزود: نیاز است که سطح کمی و کیفی خدمات این حوزه بیشتر از قبل شود.

وی ادامه داد: با یاری خیران‌نیک‌اندیش و مشارکت آستان قدس رضوی اقدامات قابل توجهی را در حوزه سلامت داشته ایم و معتقدیم که باید آنگونه که شایسته ملت شریف ایران است خدمتگذار آنان در بخش‌های مختلف حوزه‌ سلامت از جمله حوزه درمان باشیم .

به گزارش ایرنا، هشت طرح عمرانی و بیمارستانی با اعتبار ۹۴۰ میلیارد ریال همزمان با سالروز میلاد امام حسین(ع) امروز جمعه طی مراسمی با حضور مسوولان کشوری در بیمارستان امام رضا(ع) از موقوفات آستان قدس رضوی به بهره‌برداری رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha