به گزارش روز جمعه گروه علم و آموزش ایرنا ، در این سه روز تیم های استارتاپی ضمن بیان ایده های نوآورانه خود در جریان تجربیات تعدادی از شرکت های فعال در حوزه سلامت قرار گرفتند.
آنها پس از دریافت آموزش های لازم با یکدیگر به رقابت پرداختند. سرانجام سه تیم برتر توانست جایزه نقدی این رویداد را دریافت کند و از امتیازات ویژه جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران بهره مند شود.
حمایت از ایده های جوانان تهدیدهای اقتصادی را به فرصت تبدیل می کند
دکتر مسعود حبیبی، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در مراسم افتتاحیه ایده بازار سلامت ضمن تشکر و قدردانی از حضور دانش پژوهان، محققین، دانشجویان و مسئولین در این مراسم گفت: مجلس بسیار بزرگ نیست، اما من به بزرگی بزرگترین مجالسی که در برنامه های جهاد دانشگاهی داشتم به این جمع ارزشمند افتخار می کنم ، می بالم و هم امیدوار هستم.
وی ، توجه و حمایت از ایده های خلاقانه و به روز به ویژه در میان جوانان را حائز اهمیت دانست و گفت: چندی پیش یک دانشجوی پزشکی ، نزد من آمد و با شور و علاقه ای فوق العاده گفت که قصد دارد «سیلیکون ولی» راه اندازی کند و برای انجام این ایده، جهاد دانشگاهی را انتخاب کرده است. این دانشجو هوش بالایی داشت و به جهت همکاری با شرکت های موفق در حوزه استارت اپی، تجربه بسیاری در این حوزه به ویژه در بحث توریست درمانی داشت.
رییس جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران تأکید کرد: ما از این ایده «سیلیکون ولی» استقبال کردیم و بر این اساس چندین جلسه با این دانشجو داشتم و امیدوارم که بتوانیم حداقل این نگاه بلند و آرزویی که این جوان ایرانی ارزشمند دارد را همراهی کنیم.
او با تأکید بر فراهم کردن بستر حمایتی از ایده ها و نگاه های خلاق و بلند، گفت: برخی معتقدند که در شرایط اقتصادی امروز حمایت از ایده ها و نگاه های بلند سخت شده، اما به اعتقاد من وضعیت فعلی می تواند یک «فرصت» باشد.
حبیبی ادامه داد: اگر می خواهیم از این شرایط سخت اقتصادی گذر کنیم، چه ظرفیتی بالاتر از ایده های خلاقانه و نگاه های بلند و پیشرفت محور می تواند عامل موفقیت در این مسیر باشد.
او تأکید کرد: اگر بتوانیم برای ایده های خلاق، بستر حمایت را فراهم کنیم و اگر بتوانیم روح همکاری را بین گروه ها افزایش دهیم، این شبکه می تواند رهایی بخش بسیاری از مشکلات و دورنمایی روشن باشد.
رئیس جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران گفت: باید ظرفیت ها و بسترهای حمایت از ایده ها فراهم شود و ما بتوانیم با تکیه بر ایده های جوانان توانمند کشورمان و گروه های استارتاپی و شرکت های جوان و خلاق، راه های بلندی را طی کنیم و به نقطه ای برسیم که جایگاه ما و حق ایران بزرگ است.
دکتر حبیبی در ادامه این مراسم اظهار داشت: سعی کردیم متواضعانه از شرکت های سرمایه گذاری و تجاری و تجهیزات پزشکی دعوت کنیم تا در این مراسم حضور داشته باشند و امیدوارم در این چند روز بتوانیم کاری که با کمک شما تدوین کردیم به نحو احسن ارائه دهیم.
رویداد ایده بازار سلامت بخشی از اکوسیستم تبدیل نوآوری به فناوری است
دکتر علیرضا عمومی، مدیر مرکز نوآوری و شتابدهی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، (منش) را فرصت مغتنمی برای رقابت صاحبان ایده های فناورانه و نوآورانه دانست.
وی در مراسم افتتاحیه اولین رویداد ایده بازار سلامت ، رویکرد جهاد دانشگاهی را حمایت از صاحبان ایده و کسب و کارهای نوپا و رفع نیازهای جامعه در عرصه فناوری های نوین حوزه سلامت خواند و گفت: افتخار داریم که در پایان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین با برگزاری اولین رویداد ایده بازار سلامت به همت و تلاش همکارانم در مرکز منش قدم کوچکی برای پیشرفت ایران برداریم.
او با بیان اینکه جهاد دانشگاهی زیست بوم نوآوری نخبگان ایرانی است، افزود: رویداد ایده بازار سلامت درخواست ارائه خدمات و محصولات سلامت از کشورهای همسایه رو به افزایش است.
دکتر نصیر دهقان پزشک و کارآفرین نیز با اعلام اینکه درخواست ارائه خدمات و محصولات سلامت از کشور از طرف کشورهای همسایه رو به افزایش است ، گفت: به جز کشور های عمان و قطر که در سالهای اخیر با آنها تبادل فرصت و محصولات حوزه سلامت را داشته ایم، اخیرا نیز کشورهایی مثل جمهوری آذربایجان و افغانستان داوطلب دریافت خدمات آموزشی، تشخیصی و درمانی ما بوده اند.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، با ابراز امیدواری از اینکه در این رویداد شعار «از ایده تا محصول» محقق شود، از صاحبان ایده دعوت کرد که از ظرفیت های حمایتی جهاد دانشگاهی بهره مند شوند.
مشاور استراتژیک مرکز منش سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران با بیان اینکه حمایت های پیوسته جهاد دانشگاهی از دانشجویان در زمینه نوآوری در کمتر سازمانی قابل مشاهده است گفت: امیدوارم جهاد دانشگاهی با توجه به حضور دکتر دهقانی فیروزآبادی در معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری این تصویر را جنبه بین المللی ایده های کاربردی ارائه محصول و خدمات سلامت راهبری کند.
او افزود: جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران به واسطه ظرفیت های بسیار مناسبی که در مراکز درمانی، تشخیصی و درمان در منزل خود دارد می تواند به پایداری و حمایت از ایده های سلامت دانشجویان و فارغ التحصیلان و همچنین بین المللی شدن آنها کمک کند.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: با توجه به ظرفیت های کشور، در موضوعات «توریسم سلامت» و «تله مدیسین» امکان فعالیت بسیار زیادی وجود دارد به گونه ای که خدمات و محصولات حوزه سلامت را می توان در کشورهای همسایه ارائه کرد.
دهقان با اعلام اینکه درخواست ارائه خدمات و محصولات سلامت از کشور از طرف کشورهای همسایه رو به افزایش است، گفت: با توجه به تعدد و تنوع درخواست خدمات و همچنین توانایی و استقلال جهاد دانشگاهی این سازمان می تواند برگزار کننده دوره های کوتاه مدت برای این کشورها باشد.
او خطاب به گروه های استارتاپی حاضر در رویداد ایده بازار سلامت گفت: اگر توانمندی ارائه خدمات به این کشورها را دارید، جهاد دانشگاهی با اختلاف معناداری نسبت به دیگر سازمان های ملی، دولتی و متولی حوزه سلامت تنوع و گستردگی دارد و می توانید از روند حمایتی این مجموعه استفاده کنید.
پس از این سخنرانی ها، رویداد ایده بازار سلامت آغاز به کار کرد.
در اولین بخش از رویداد، چهار نفر از بازیگران حوزه سلامت به بیان تجربیات راه اندازی کسب و کار و دیدگاه های خود پرداختند.
دکتر محمد شاداب فر، مدیرفروش شرکت تریتا به عنوان نماینده این شرکت ترندهای جدید حوزه زخم و ترمیم بافت را معرفی و درباره این محصولات مرتبط با آن سخنرانی کرد.
.پس از او، دکتر احمد طاهرخانی، مدیرعامل و بنیان گذار شرکت هومکا مسیر راه اندازی شرکت خود را شرح داد و به مسیر طی شده این شرکت و چالش های آن پرداخت.
دکتر مژده شهابی فارغ التحصیل داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز به نمایندگی از شرکت آکسون تجربیات این شرکت را که در زمینه سلامت دیجیتال فعالیت دارد در اختیار تیم های حاضر قرار داد.
سپس یوسف محمدپور بنیان گذار شرکت مدی مدیا، پلتفرم مدیریت مطب و کلینیک و تشکیل پرونده الکترونیک سخنرانی کرد.
بعد از انجام سخنرانی های انتقال تجربه، بخش استارتاپ ویکند برگزار شد. در این قسمت هر یک از ۱۹ تیم حاضر در رویداد ایده بازار سلامت به مدت پنج دقیقه فرصت داشتند تا کسب و کار و ایده خود را به هیات شش نفره داوران معرفی کنند.
هیات داوران نیز بر اساس شاخص های از پیش تعیین شده، ۹ تیم را به عنوان برترین های روز نخست انتخاب کرد تا در مرحله بعدی با یکدیگر به رقابت بپردازند.
در دومین روز برگزاری اولین رویداد ایده بازار سلامت، کارگاه های «بوم کسب و کار» و «شبکه سازی» با هدف آموزش و انتقال اطلاعات به تیم های حاضر برگزار شد.
او در روز سوم رویداد نیز کارگاه «نحوه ارائه به سرمایه گذار» را ارائه کرد. عصر این روز هر یک از ۹ تیم حاضر ۱۰ دقیقه فرصت داشتند کسب و کار و ایده نوآورانه خود را ارائه کرده و با یکدیگر به رقابت بپردازند.پس از این رقابت پنل انتقال تجربه به عنوان آخرین بخش سخنران یک رویداد توسط احسان روشنی و مهرشاد تیموری برگزار شد.
در ادامه تیم های چشمیار، سنسوگز و دریاطب به عنوان سه تیم برتر اعلام شدند و ضمن دریافت جایزه نقدی، امکان استقرار در مرکز نوآوری و شتابدهی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران (منش) را پیدا کردند.
این تیم ها با استقرار در مرکز منش می توانند از خدمات مرکز منش جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران شامل: مشاوره، فضای آزمایشگاهی، برندینگ و تجاری سازی بهره مند شوند تا ضمن ارائه محصولات خود به بازار ارائه بتوانند فعالیت خود را توسعه دهند.
نظر شما