انفجار مواد محترقه در همدان ۲ مجروح برجا گذاشت

همدان - ایرنا - رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: یک مورد انفجار حاصل از مواد محترقه دست ساز در شهرک فرهنگیان این شهر ۲ مصدوم بد حال بر جا گذاشت.

دکتر محمد رضا شکوهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر انفجار در فاز یک شهرک فرهنگیان شهر همدان تیمی از اورژانس در محل حضور یافت که ۲ مصدوم را به بیمارستان بعثت منتقل کردند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: مصدومان آقای ۲۱ ساله با ۸۰ درصد سوختگی و آقای ۲۶ ساله با ۳۰ درصد سوختگی هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس همدان نیز گفت: طبق گزارش عوامل انتظامی حاضر در محل ساخت مواد محترقه دست ساز توسط چند جوان و بروز انفجار ، علاوه بر مجروح شدن ۲ نفر، خساراتی به منزل مسکونی وارد شده است.

حسین بشری از والدین خواست با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال نظارت لازم و کامل نسبت به فرزندان خود داشته باشند تا از بروز حوادث مشابه در آینده پیشگیری شود.

وی هشدار داد: افرادی که در زمینه طراحی و ایجاد سایت و یا وبلاگ برای تبلیغ، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه در فضای مجازی فعالیت دارند توسط پلیس شناسایی و به مقام قضایی معرفی می شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس همدان افزود: دسترسی کودکان و نوجوانان به اینترنت باعث شده تا آنها بدون توجه به تبعات و عواقب این امر در خانه بدون حضور والدین اقدام به ساخت مواد محترقه کنند که در پی کوچکترین اهمال و سهل انگاری منفجر و صدمات بدنی و خسارت جبران ناپذیری را به همراه دارد.

بشری تاکید کرد: با توجه به خطرات آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره از هموطنان و کاربران درخواست می شود ضمن نظارت و مراقبت از فرزندان خود در صورت مشاهده سایت‌ها و کانال‌های که در شبکه‌های اجتماعی ساخت مواد محترقه و منفجره را آموزش می‌دهند و یا تبلیغ فروش می کنند را به پلیس فتا و یا فوریت های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

به گزارش ایرنا طبق گفته فرمانده انتظامی استان همدان ۶۶ نفر از افرادی که به بهانه جشن چهارشنبه پایان سال ۱۴۰۰ اقدام به ایجاد مزاحمت برای شهروندان کردند، دستگیر شدند.

همچنین سال گذشته ۲ نفر به علت انفجار موادمحترقه و اشتعالزا در حوادث چهارشنبه سوری این استان جان خود را از دست دادند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان همدان نیز گفت: حوادث چهارشنبه سوری این استان در سال گذشته ۱۰۳ مجروح برجا گذاشت که نسبت به سال قبل از آن ۳۰ درصد شمار مجروحان افزایش داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha