مازندران بر مدار افزایش کرونا

ساری- ایرنا- مازندران هفته نخست اسفند ماه را با افزایش تعداد شهرهای پرخطر کرونایی آغاز کرده و ۶ شهرستان در محدوده شهرهای زرد رنگ کرونایی قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تا پیش از این، هفته گذشته چهار شهر گلوگاه، سوادکوه، فریدونکنار و رامسر در محدوده رنگ زرد قرار داشتند و این هفته بابلسر و سوادکوه شمالی به جمع شهرها با این وضعیت رنگبندی اضافه شدند.

مازندران از ۱۹ شهریورماه به مدت حدود ۲۳ هفته در برابر رنگ نارنجی ایستادگی کرد اما از ۲۳ دی ماه با زرد رنگ شدن هشت شهر به یکباره بر تعداد شهرهای این رنگ استان اضافه شد و زنگ خطر کرونا در مازندران دوباره به صدار در آمد به طوریکه یک هفته پس از آن تاریخ در ۱۵ بهمن سوادکوه به رنگ نارنجی درآمد و پیش بینی ها در خصوص ورود دیگر شهرهای مازندران به محدوده رنگ پُرخطر کرونایی محقق شد.

باقیماندن در این شرایط تا هفته های گذشته نیز ادامه داشت و سوادکوه پرچمدار تنها شهر نارنجی کشور را در اختیار داشت.

و از هفته گذشته با خروج سوادکوه از وضعیت رنگ نارنجی این انتظار را ایجاد کرد که کرونا در مازندران کمرنگ تر شود اما با افزایش تعداد شهرهای بدون رنگ این انتظار به واقعیت محقق نشده است.

مازندران بر مدار افزایش کرونا

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: بر اساس آخرین به روز رسانی ها، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز همانند هفته های گذشته صفر بوده و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از یک به ۶ شهر رسید.

همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۹۰ به ۹۴ شهر افزایش و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۳۵۷ به ۳۴۸ شهر کاهش یافت.

براساس همین گزارش گلوگاه، سوادکوه، فریدونکنار و رامسر، سوادکوه شمالی و بابلسر ۶ شهرستان مازندران که در وضیت زرد به عنوان رنگ پرخطر کرونایی قرار دارند و بهشهر، نکا، میاندورود، ساری، قائمشهر، جویبار، سیمرغ، بابل، آمل، محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، تنکابن و عباس آباد در محدوده رنگ آبی به عنوان رنگ با وضعیت عادی کرونایی می باشند.

کرونا همچنان در کمین است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران از کرونا به عنوان بیماری که نوع رفتار جامعه در افزایش و کاهش آن تاثیرگذار است دانست و گفت: در مدت سه سال اخیر همواره با تغییر نوع رفتار افراد این بیماری فراز و نشیب های مختلفی را پشت سر گذاشته است.

عباس علیپور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی جزو پروتکل های بهداشتی همواره مورد تاکید در دوران کرونایی است که هنوز هم می بایست رعایت شود.

وی ادامه داد: تغیر رنگبندی ها مازندران در این مدت همواره تحت الشعاع نوع رفتار جامعه در رعایت کردن پروتکل های بهداشتی بوده است و هنوز نیز افراد بویژه افراد دارای بیماری زمینه این این موضوع را جدی بگیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران گفت:تزریق واکسن نیز از جمله فاکتورهای مهم در کنترل این بیماری محسوب می شود که مازندران در این زمینه جزو استان های برتر کشور به شمار می رود.

وی افزود: اما برغم تمامی این موارد اما آنچه باعث شده تا این بیماری در فصول سرد سال اندکی با افزایش مواجه شود حضور در محیط های بسته است که این مساله باعث بروز چنین حالتی شده است.

براساس گزارش ۲ دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران و بابل در ۲۴ ساعت گذشته ۴۰ بیمار در مراکز درمانی این دانشگاهها بستری هستند که از این تعداد چهار نفر در وضعیت شرایط حاد تنفسی قرار دارند.

همچنین هفته گذشته یک مازندرانی براثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha