۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۰۳
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85039778
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار روسیه نسبت به "ماجراجویی" غرب و ناتو در ترنسنیستریا

تهران – ایرنا – وزارت امور خارجه روسیه نسبت به آنچه "ماجراجویی غرب و ناتو در منطقه جدایی طلب مولداوی ( ترنسنیستریا)" خوانده شده است، هشدار داد.

به گزارش ایرنا، تارنمای راشا تودی دیروز (۵ اسفند) نوشت که وزارتخانه مذکور در بیانیه ای هشدار داد هر اقدام تحریک آمیز از جانب اوکراین و غرب که جان نیروهای صلحبان روس و یا اتباع این کشور در منطقه جدایی طلب ترنسنیستریای مولداوی را به خطر بیاندازد، حمله به روسیه قلمداد خواهد شد.

در بیانیه این وزارتخانه با هشدار به "آمریکا، کشورهای عضو ناتو و اوکراین" نسبت به هر اقدام ماجراجویانه، تاکید شده است که مسکو از راه "سیاسی - دیپلماتیک" برای حل و فصل مسائل استقبال می کند.

مسکو با این حال هشدار داد: هیچ کشوری تردید نکند که نیروهای مسلح روسیه به نحو مناسب به هر گونه تحریکات رژیم کی یف پاسخ خواهد داد.

پیشتر وزارت دفاع روسیه گفته بود که اوکراین آمادگی برای حمله به ترنسنیستریای مولداوی را افزایش داده و تهدیدی علیه نیروهای صلحبان روس در آن جمهوری ایجاد کرده است.

این وزارتخانه تاکید کرد که نیروهای مسلح روسیه «پاسخ متناسبی به اقدامات تحریک‌آمیز اوکراین نشان خواهند داد.

مقام‌های اطلاعاتی مولداوی چندی پیش مدعی شدند که نیروهای روسیه می‌توانند یک تهاجم نظامی را سال آینده در جنوب اوکراین انجام دهند تا نیروهای خود را به «جدایی طلبان تحت حمایت روسیه» در منطقه ترنسنیستریا مولداوی ملحق کنند.

منطقه ترنسنیستریا در شرق مولداوی واقع شده و پس از فروپاشی شوروی برای استقلال با مولداوی وارد جنگ شد. مردم این منطقه تمایل دارند بخشی از کشور روسیه باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha