۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۰:۵۲
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85039853
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جلوگیری از اطاله دادرسی، دغدغه اصلی مسئولان دستگاه قضا است

زنجان - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: جلوگیری از اطاله دادرسی، دغدغه اصلی مسئولان دستگاه قضا است و کارشناسان دادگستری می‌توانند با ارایه نظرات کارشناسی از طولانی شدن فرایند رسیدگی به بسیاری از پرونده‌ها جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی روز شنبه در نشست با هیات مدیره کانون کارشناسان و مرکز کارشناسان دادگستری زنجان، افزود: اهمیت کار کارشناسی در حوزه دادرسی عادلانه بر کسی پوشیده نیست و باید تلاش کنیم همواره درستکاری، اتقان و استحکام در نظرات کارشناسی موجود باشد.

وی با تاکید بر جلوگیری از اطاله دادرسی، افزود: برخی پرونده های معوق موجود در دادگاه ها به دلیل تاخیر در ارائه نظرات کارشناسی است که با توجه به این موضوع از کارشناسان درخواست داریم نسبت به اظهار نظر در موعد مقرر اقدام کنند تا پرونده ها معوق نشود.

رئیس شورای قضایی استان زنجان ادامه داد:ما به دنبال حذف کاغذ و روش سنتی در پرونده ها و استفاده از سیستم الکترونیکی هستیم تا ارجاعات به کارشناسان به صورت هوشمند و سیستمی انجام شود که از مزایای سیستم الکترونیکی، ارجاع عادلانه پرونده ها به کارشناسان است.

در ادامه این جلسه همچنین روسا و اعضای هیات مدیره کانون و مرکز کارشناسان به بیان دیدگاه های خود در این حوزه پرداختند.

اطاله دادرسی از اصطلاحات حقوقی است و زمانی به کار می رود که روند رسیدگی به یک پرونده حقوقی یا کیفری بیشتر از حالت معمول طول بکشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha