چهارمحال و بختیاری جزو پنج استان اول کشور در کاهش تلفات جاده‌ای است

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: این استان در سالجاری با وجود رشد ۱۸ درصدی سفرها، اما در شاخص کاهش تلفات جاده‌ای رتبه پنجم را در کشور کسب کرده است.

روح‌الله غلامی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: کاهش آمار تصادفات استان در حالی رخ داد که میزان سفرهای شکل گرفته در استان طی سالجاری ۲۱ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: آمار تصادفات امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش داشته که میانگین کشوری این آمار ۱۸ درصد بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری نصب سامانه‌های ثبت تخلفات، رفع نقاط حادثه‌خیر، نصب علائم و نیوجرسی و ایمن‌سازی محورها را از عوامل کاهش تصادفات جاده‌ای در استان اعلام کرد و گفت: اگرچه تصادفات بین شهری در استان کاهش قابل توجهی داشته است اما در خصوص تصادفات شهری وضعیت مناسبی نداریم و می‌طلبد تا در این خصوص نیز ابنیه فنی لازم نصب شود.

غلامی خاطرنشان کرد: تصادفات شکل گرفته در استان در ماه‌های مهر و آبان روند افزایشی داشته است اما در طول ۶ ماهه نخست تعداد تصادفات و تلفات جاده ای در استان کاهشی بوده است.

وی افزود: در مجموع در سالجاری ۳۱ نفر در محورهای درون و برون شهری استان جان خود را از دست دادند.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر چهارمحال و بختیاری دارای ۳۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۳۲ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ راه فرعی و ۲ هزار و ۳۷۲ کیلومتر راه روستایی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha