فرماندار خمین: برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در ایام نوروز با جدیت دنبال شود

خمین - ایرنا - فرماندار خمین گفت: برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در این شهرستان بویژه در ایام نوروز با جدیدت و به صورت بازدارنده دنبال شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «حمید کمانکش » روز شنبه در نشست کارگروه پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز خمین، افزود: همه مسئولان و دست‌اندرکاران ذیربط باید با رویکرد پیشگیرانه و برابر ضوابط قانونی به وظیفه خود در جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز عمل کنند.

وی بیان کرد: در منطقه باغ لنگه، احمدآباد و پایین بند خمین، برخی ساخت و سازها خارج از محدوده انجام شده اما به دلیل شکل‌گیری محله مسکونی در این مناطق، واگذاری انشعاب به منظور کمک به این خانواده‌ها انجام شود.

فرماندار خمین اظهار داشت: براساس مصوبات استان مرکزی برای واگذاری زمین از سوی بنیاد مسکن به منظور ساخت و ساز، ابتدا باید زیرساخت‌های لازم تامین شود.

کمانکش ادامه داد: واگذاری انشعابات به ویلاسازی‌ها ضرورتی ندارد و با این نوع ساخت و سازها برخورد قاطع شود.

وی افزود: استعلام در محدوده و حریم شهری برعهده شهرداری، در محدوده و حریم روستایی برعهده بنیاد مسکن و خارج از این محدوده و حریم برعهده جهادکشاورزی است.

فرماندار خمین تاکید کرد: باتوجه به کمبود امکانات و نیروی انسانی، لازم است دهیاران، شوراهای اسلامی روستایی و جهاد کشاورزی، برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز به ویژه در ایام نوروز، کمک دهند.

کمانکش گفت: هم‌افزایی گروه‌های گشت بازرسی در حفاظت از منابع طبیعی، اراضی ملی، بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی، به ویژه در تعطیلات نوروز امری ضروری است.

وی اضافه کرد: همچنین نیاز است، نظارت لایه‌ای در بررسی قصور ناظران درباره پرونده‌های ارجاعی به کمیسیون ماده ۱۰۰ و ۹۹ شهرداری خمین، فعال‌سازی شود.

مدیرشبکه توزیع برق خمین نیز در این نشست گفت: ۵۰ انشعاب جدید برق در سه ماه اخیر داخل محدوده شهر و روستای خمین به متقاضیان واگذار شد.

«مهدی ابراهیم نژاد» افزود: واگذاری انشعاب در خارج از محدوده شهر و روستا متوقف شده است.

خمین با ۱۰۵ هزار نفر جمعیت در نوار جنوبی استان مرکزی واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha