هزینه برگزاری جشن سالروز تاسیس کانون وکلا در همدان صرف آزادی ۲۵ زندانی شد

همدان- ایرنا- رییس کانون وکلای دادگستری استان همدان گفت: این مجموعه همزمان با نزدیک شدن به سالروز تاسیس کانون وکلا هزینه برگزاری این جشن و گردهمایی را صرف آزادی ۲۵ زندانی بی بضاعت این استان کرد.

مهدی غلامی جلال روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: همه ساله با نزدیک شدن به هفت اسفند سالروز تاسیس کانون وکلای دادگستری جشنی به این مناسبت برگزار می شد که امسال در اقدامی نو و در راستای کمک به زندانیان بی بضاعت هزینه ۲۰۰ میلیون تومانی این جشن صرف آزادی زندانیان کم برخوردار شد.

وی اضافه کرد: شماری از زندانیان کم بضاعت با بدهی های اندک هفت تا ۱۰ میلیون تومان چند سال است که در زندان به سر می برند که از این افراد به عنوان زندانیان رسوبی یاد می شود و آنها توسط مددکاران اجتماعی به کانون وکلا معرفی شدند.

رییس کانون وکلای دادگستری استان همدان گفت: ابتدا کانون وکلا اقدام به راه اندازی گروه مجازی در شبکه اجتماعی با عضویت وکلا و معرفی افراد بی بضاعت در این گروه می کردند که به فکر تاسیس موسسه خیریه افتادیم.

غلامی جلال ادامه داد: در این راستا با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) یک موسسه خیریه ثبت رسمی شد تا کمک های وکلای نیکوکار از این طریق به دست افراد نیازمند برسد.

وی بیان کرد: کانون وکلای دادگستری این استان برای کمک به زلزله زدگان خوی نیز ۵۰ میلیون تومان در اختیار کانون وکلای آذربایجان غربی قرار داد همچنین در زلزله سرپل ذهاب نیز به یاری زلزله زدگان شتافتند.

رییس کانون وکلای دادگستری استان همدان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۸۹ نفر به وکلای معاضدتی معرفی شدند همچنین وکلای تسخیری به یک هزار و ۲۵ پرونده کیفری افراد بی بضاعت رسیدگی کردند.

هزینه برگزاری جشن سالروز تاسیس کانون وکلا در همدان صرف آزادی ۲۵ زندانی شد

غلامی جلال اضافه کرد: وظیفه این نهاد در راستای حفظ حقوق شهروندان، نظارت بر رفتار و نحوه عملکرد وکلای عضو کانون وکلای دادگستری است و با افراد متخلف در دادگاه، دادسرا و کانون وکلا برخورد لازم صورت می گیرد.

وی اظهار داشت: هر هفته جلسات مشاوره در کانون وکلای دادگستری برگزار می شود و امسال با برگزاری ۲۵ جلسه بیش از یک هزار شهروند به صورت رایگان مشاوره حقوقی و قضایی دریافت کردند.

رییس کانون وکلای دادگستری استان همدان ادامه داد: خط مشی و خطوط قرمز که کانون وکلای دادگستری برای اعضای خود تعیین و تبیین کرده رعایت حقوق مردم به عنوان حق الناس و توجه به شان و وجهه این مجموعه است.

غلامی جلال بیان کرد: امسال ۲۵۴ فقره شکایت از وکلا و کارآموزان داشتیم که از این تعداد ۱۱۴ فقره شکایت واهی بوده و تخلفی صورت نگرفته و از نظر دادسرا انتظامی و کانون وکلا قابلیت پیگیری نداشت.

وی با بیان اینکه برای ۱۴۰ وکیل دیگر کیفر خواست صادر شد و از این تعداد ۳۸ نفر محکوم شدند اظهار داشت: آرای صادره شامل توبیخ و درج در پرونده تا محرومیت به مدت سه سال از فعالیت است.

رییس کانون وکلای دادگستری استان همدان عمده شکایت از وکلا را شامل تخلف ناشی از حضور نیافتن وکیل در جلسه دادگاه ، قصور و کوتاهی در امر وکالت، اعتراض نکردن به موقع به رای قاضی و پاسخگو نبودن وکیل به موکل دانست.

غلامی جلال در خصوص فعالیت برخی وکلا در فضای مجازی و ارائه مشاوره در این فضا گفت: وکلا باید شئونات وکالت را حفظ کنند همچنین شهروندان باید بدانند فضای مجازی قابل اعتماد نیست هر چند مردم آلوده این فضا شده اند.

بعد از دادگستری نوین کانون وکلای دادگستری در ایران اسلامی شکل گرفت که ۷۰ سال از تاسیس این نهاد می گذرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha