سازمان‌های برخوردار از بودجه فرهنگی به جامعه قرآنی گیلان کمک کنند

رشت - ایرنا - امام جمعه رشت و نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به ضرورت تقویت کارگروه‌های شورای توسعه فرهنگ عمومی قرآن در استان گفت: همه سازمان‌های برخوردار از بودجه فرهنگی به جامعه قرآنی استان کمک کنند.

آیت‌الله رسول فلاحتی روز شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان با بیان اینکه اتحادیه موسسات قرآنی استان باید بخش آموزش قرآن کریم در مهد کودک‌ها را مورد توجه و نظارت ویژه قرار دهند، اظهار کرد: فرهنگ عمومی قرآن به ویژه در بخش کودکان و نوجوانان باید در جامعه نهادینه شود.

وی با اشاره به بی‌توجهی‌ها نسبت به فرهنگ عمومی قرآن در حوزه کودک و نوجوان اضافه کرد: کشورهایی مانند ژاپن در حوزه کودک و نوجوان بسیار سرمایه‌گذاری می‌کنند، ما هم برای موفقیت در حوزه قرآنی باید زیربناها را اصلاح کنیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر ضرورت توجه مربیان مهدهای کودک به مسائل مربوط به آموزش و پرورش کودکان خاطر نشان کرد: گاهی مربیان در مهدها از ابتدایی ترین موارد ویژه تعلیم و تربیت غفلت می‌کنند از این‌رو باید دقت کافی داشته باشند.

وی در ادامه با انتقاد از ساخت و نصب برخی المان‌ها و نمادها در سطح شهر اظهار کرد: معرفی نمادهای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی به مسافران و شهروندان یکی از وظایف شهرداری‌هاست، اما جانمایی مجسمه‌ها در برخی اماکن و مناطق مطابق با فرهنگ غنی و بومی مردم نیست.

آیت‌الله فلاحتی خاطر نشان کرد: طرح تندیس‌ها، المان‌ها و مجسمه‌ها قبل از اجرا باید به دبیرخانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شود و پس از تایید به مرحله اجرا برسد ضمن اینکه در نامگذاری برخی کوچه‌ها و معابر نیز باید دقت شود.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر ثبت آرم ساخت ایران بر روی محصولات تولیدی و صادراتی کشور نیز عنوان کرد: اطلاع‌رسانی درباره توانمندی کشور به مردم دیگر کشورها و معرفی بیشتر زبان فارسی از اهداف این تاکید است لذا باید مورد توجه قرار گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha