۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۴۰
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85040188
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیریت اصفهان درصدد تکوین واقعی اقتصاد دانش بنیان در استان است

اصفهان - ایرنا - استاندار اصفهان گفت: تلاش می‌شود تا با حمایت مناسب زمینه رونق شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه تامین مواد اولیه و حفظ زنجیره ارزش فراهم شود تا اقتصاد دانش بنیان به شکل صحیح و واقعی خود در استان معنا پیدا کند.

به گزارش ایرنا، سیدرضا مرتضوی، روز شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه "مسیر زآینده" در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: در سال اقتصاد دانش بنیان تلاش شده است تا حرکت‌های جدیدی در مسیر توسعه حوزه دانش بنیان در استان شکل بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای آغاز فعالیت در مدیریت استان درصدد بودیم که شرکت‌های بزرگ را مُجاب کنیم تا در حوزه‌های فناوری و نوآوری ورود و سهم خود را در این زمینه ادا کنند.

استاندار اصفهان افزود: مدیریت جدید مجموعه فولاد مبارکه بخوبی در این عرصه ورود پیدا کرده و در زمینه سرمایه‌گذاری در حوزه حفظ و توسعه زنجیره ارزش کوشیده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز همراه با معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور از برخی شرکت‌های دانش بنیان و فناور طرف قرارداد فولاد مبارکه که جهش قابل توجهی در این حوزه داشته‌اند، در این نمایشگاه بازدید کردیم.

مرتضوی تاکید کرد: برای توسعه استان راهی جز حرکت بسوی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنعت گردشگری نداریم و در این راستا در هر حوزه‌ای که بتوانیم سیاست‌های بالادستی و پشتیبانی‌ تسهیلاتی را فراهم سازیم و اقدامات لازم را انجام دهیم، ورود پیدا خواهیم کرد تا جوانان ما در شرکت های دانش بنیان مورد پشتیبانی قرار بگیرند.

وی ادامه داد: به این منظور از ابتدای سال با راه‌اندازی "قرارگاه اقتصاد دانش‌بنیان" در استان تلاش شده است تا بخوبی حوزه فناوری و نوآوری را رصد و در این مسیر حرکت کنیم.

به گزارش ایرنا، نمایشگاه ملی "مسیر زآینده" به همت شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه و با حضور ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان از سراسر کشور و با هدف ارائه و معرفی محصولات فناورانه در دانشگاه صنعتی اصفهان از امروز آغاز شد و به مدت ۲ روز ادامه دارد.

در حاشیه این نمایشگاه از سه محصول دانش بنیان دستگاه "لیزر جوش پُرتوان هوشمند"، "توروکار"و "دستگاه بکس باد گشتاور بالا" با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور و استاندار اصفهان رونمایی شد.

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بعنوان نخستین سازمان موسس مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در کشور و یکی از زیرمجموعه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، فعالیت اجرایی خود را از سال ۱۳۸۰ بطور جدی با راه‌اندازی نخستین مرکز رشد آغاز کرد.

بر این اساس اصفهان بعنوان استان پیشرو در راه‌اندازی مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری کشور، زمینه‌ رسمی شکل‌گیری شرکت‌های دانش بنیان را بوجود آورد.

این استان حدود ۱۰ درصد از واحدهای فناور و دانش‌ بنیان کشور را در خود جای داده است و اکنون بیش از ۷۰۰ شرکت دانش بنیان و فناور در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مستقرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha