۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۳۷
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85040219
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ضربه فنی هیات کشتی کردستان به سبک جمشید خیرآبادی

سنندج- ایرنا- بعد از زورآزمایی‌های فراوان در مقام حرف و حدیث، سکان هدایت هیات کشتی کردستان با ۲۳ رای از ۲۳ عضو حاضر دوباره به جمشید خیرآبادی رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سوم بهمن امسال بود که جمعی از علاقمندان به رشته ورزشی کشتی در کردستان در نامه ای به استاندار این استان خواستار برکناری رییس هیات کشتی و تعیین سرپرست بی‌طرف تا برگزاری انتخابات عادلانه شدند.

اوضاع نابسامان و عملکرد ضعیف هیات کشتی کردستان از جمله کسب عنوان بیستم کشتی در رقابتهای کشتی قهرمانی کشور در سال ۱۴۰۱ و عنوان بیست و سومی رده جوانان و هفدمی رده نونهالان و شیوه برخورد خصمانه با مربیان و پیشکسوتان کشتی استان، ادعاهایی بود که نویسندگان و امضاکنندگان این نامه با اشاره به آن، خواستار برکناری جمشید خیرآبادی و عوامل هیات کشتی کردستان از سمتشان شده بودند تا فردی بی طرف به عنوان سرپرست تعیین و انتخابات، فرد اصلح را برای این سمت انخاب کند.

در این مدت فردین ورمقانی رییس اداره ورزش و جوانان سنندج، سرپرستی هیات کشتی را بر عهده داشت تا اینکه امروز انتخابات هیات کشتی با حضور اعضای مجمع برگزار و باز هم جمشید خیرآبادی روی تشک رفت و دیگر داوطلب ریاست این هیات، نادر اسدبختی را با کسب ۲۳ رای در برابر صفر رای ضربه فنی کرد.

با این انتخاب، مسوولیت جمشید خیرآبادی سنگین تر شد، خیرآبادی تا المپیک ۲۰۱۲ لندن عضو کادرفنی تیم ملی کشتی فرنگی و همراه محمد بنا بود و بعد از آن سرمربیگری تیم ملی کشتی فرنگی جمهوری آذربایجان را تا المپیک ۲۰۱۶ ریو برعهده گرفت.

این مربی در بازگشت به ایران مدتی نیز سرمربی تیم زیر ۲۳ سال بود که با حضور علیرضا دبیر در فدراسیون و اعلام اینکه باید یکی از این دو کار را انتخاب کند، از سرمربیگری تیم ملی انصراف داد تا در هیات استان به کار ادامه دهد.

او امروز برای چهار سال دیگر مسئولیت هیات را برعهده گرفت.

ضربه فنی هیات کشتی کردستان به سبک جمشید خیرآبادی


کشتی رشته ای ریشه‌دار در کردستان

دبیر فدراسیون کشتی کشور که امروز در مجمع انتخابات هیات کشتی کردستان حاضر شده بود، اظهار کرد: کردستان کشتی گیران پیشکسوت و مطرحی در عرصه کشتی کشور دارد.

"ابراهیم مهربان" با بیان اینکه "جمشیدخیرآبادی" از افتخارات کردستان و از مربیان تاثیرگذار در کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی است، گفت: نتیجه شگفت المپیک لندن در کشتی فرنگی با سه نشان طلا برای کشورمان که تاکنون تکرار نشده، مرهون زحمات این مربی است.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی باید کار مضاعف داشت و با تلاش بیشتر برای کشتی کردستان کوشید، یادآور شد: به قطار در حال حرکت سنگ پرتاب می کنند و اگر به آقای خیرآبادی خرده گرفته می شود به خاطر حرکت در مسیر است و اینگونه هجمه ها در ورزش طبیعی است.

دبیر فدراسیون کشتی کشور با اشاره به اینکه برخی در مسیر صعود خسته شده و از ادامه مسیر باز می مانند، ادامه داد: نباید منتظر تعریف و تمجید بود چون باید جمع سلایق مختلف را مدیریت کرد.

مهربان با بیان اینکه زیرساخت های کشتی در کردستان آماده است و این استان، پتانسیل لازم برای قهرمانی و آموزش را دارد افزود: کردستان، استانی است که سابقه درخشانی در کشتی فرنگی و شرایط خوبی را در کشتی آزاد دارد و به عبارتی این رشته در کردستان ریشه دار است.

کشتی کردستان نیازمند تکنیک های علمی و فکری

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان هم با اشاره به گلایه هایی که درباره کشتی وجود دارد، گفت: همه این گلایه ها متوجه رییس هیات است در حالیکه به تنهایی نمی شود کار را پیش برد.

حامد جولایی با بیان اینکه در حال حاضر، کشتی گیرانی از شهرهای کوچکی مانند سریش آباد در کشور مطرح هستند، این درخشش را مرهون دلسوزی مربیان این شهرها دانست و گفت: این نشان می دهد با کار جمعی می شود به موفقیت رسید.

وی افزود: به روز شدن رشته کشتی در دنیای امروز، نیازمند تکنیک های فکری و علمی است و رییس هیات باید مربیان توانمند را در این رشته نگهدارد و یک باری برای همیشه زمینه ساز پیشرفت کشتی استان باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان تاکید کرد: این مجمع تنها به یک رای اکتفا نکند و یاریگر پیشرفت و توسعه کشتی استان باشد.

جولایی تاکید کرد: استان کردستان با این همه استعداد در رشته کشتی فقط چند تک ستاره دارد که این قابل قبول نیست و از امروز هیات جدید باید شروع یک برنامه منسجم را همراه با گفتگو با مخالفان و معترضان ایجاد و زمینه پیشرفت همه جانبه این رشته در کردستان را فراهم کند.

ضربه فنی هیات کشتی کردستان به سبک جمشید خیرآبادی


کردستان، مازندران نیست

رییس جدید هیات کشتی کردستان هم در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه دوصد گفته چون نیم کردار نیست، از فضاسازی و نامردیهای انجام گرفته در مدت اخیر علیه خودش گلایه کرد.

جمشید خیرآبادی افزود: این هجمه ها در حالی است که مدرس ارشدی فدراسیون و تجربه تدریس در عرصه بین الملل را با مربیگری و فعالیت در زادگاهم عوض کرده و در این راه میلیاردها تومان از جیبم هزینه کردم.

وی با اشاره به فرموده امام حسین(ع) خطاب به منتقدانش گفت: "اگر دین ندارید آزاده باشید" چون همه معترضان این را می دانید و پا روی حق می گذارید.

رییس جدید هیات کشتی کردستان با یادآوری اینکه آستین همت را بالا زدم تا کشتی کردستان به جایگاه واقعی خود برسد، گفت: در این راه هیچ کس به غیر اداره کل ورزش و جوانان استان، یک ریال کمک نداشت و این را به صراحت اعلام می‌کنم.

راه اندازی سالن بدنسازی با همه امکانات، سه انبار، سالن کشتی با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سوله ورزشکاران، امکان اسکان در خوابگاه ۳۰ نفره در فاز اول و ۷۰ نفر در فاز دوم، ۳۹۰ متر سالن کنفرانس، ۴۸۰ متر تشک کشتی، اختصاص ۴۰۰ متر سالن هیات تیراندازی به کشتی از جمله مواردی بود که خیرآبادی به عنوان فعالیت های خود در استان برشمرد.

وی ادامه داد: در این مدت، ۱۴ سالن به ظرفیت سالن های کشتی استان اضافه و ۱۸ تخته تشک از بزرگان کشتی ایران دریافت و در مجموع، ۸۰۰ متر تشک به ظرفیت تجهیزات کشتی استان افزوده شد.

به گفته خیرآبادی، کشتی قهرمانی خم رنگرزی نیست که بلافاصله قهرمان پرورش بدهد و قهرمانی زمان بر است ضمن اینکه، قهرمان را مربی می سازد نه رییس هیات و من زمانی که مربی بودم قهرمان تحویل دادم.

وی با بیان اینکه در این مدت در همه رده ها مسابقه برگزار شد، ادامه داد: در طول سه سال درگیری با کرونا، تعداد فعالان این رشته در کردستان از هزار و ۳۳۹ به حدود هفت هزار نفر رسید.

رییس جدید هیات کشتی کردستان با بیان اینکه جذب امکانات و هزینه وظیفه رییس هیات است و سهم خواهی جایی در کشتی کردستان ندارد، گفت: برخی می خواهند به خاطر منافع شخصی آرامش ورزش کردستان را به هم بزنند.

خیرآبادی تاکید کرد: آموزش بهترین نوع سرمایه‌گذاری است و مبنای کار را بر این قرار می دهیم تا آموزش مربیان و داوران در صدر برنامه های هیات قرار گیرد و از سویی خانواده ها هم نیازمند آموزش هستند.

وی گفت: برگزاری اردوهای مشترک با استان های مطرح کشتی کشور را در دستور کار داریم و همه تلاش خود را برای رسیدن به نشان های طلایی حتی در بعد جهانی به کار می بندیم.

خیرآبادی در پایان گفت: کشتی کردستان را با مازندران اشتباه نگیریم چرا که کشتی استان ما از سال ۱۳۲۰ تا به امروز یک طلا دارد در حالیکه که نشانهای مازندارن ۲ رقمی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha