مدیرکل استاندارد: برخورد جدی با کم فروشی در همدان از آذر آغاز شد

همدان- ایرنا- مدیرکل استاندارد استان همدان با بیان اینکه برخورد جدی با تخلف کم فروشی به عنوان مساله بسیار حائز اهمیت برای این اداره کل از آذر ماه امسال آغاز شد گفت: در این راستا با پیگیری های صورت گرفته آمار کم فروشی در استان به صفر رسیده است.

«جعفر امیری پریان» روز دوشنبه در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز همدان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در نشست های وبیناری که با حضور رییس سازمان ملی استاندارد برگزار می شود همه استان ها ملزم به پیگیری تخلف کم فروشی هستند و آمارها پایش و بر روی آنها بحث و بررسی لازم صورت می گیرد.

مدیرکل استاندارد استان همدان افزود: بعد از ابلاغ مصوبه مقابله با کم فروشی ۷۳ نمونه کالا از بازار استان خریداری و مورد پایش قرار گرفت که ۱۶ مورد معادل ۲۳ درصد از نظر پیش بسته بندی دارای تخلف کم فروشی بودند.

امیری پریان گفت: این آمار با توجه به تذکرها و اخطارهای داده شده در آخرین پایش که هفته جاری صورت گرفت به صفر رسید یعنی پس از خرید اقلام و کالاهای اعلامی از سوی سازمان استاندارد و پایش آنها مشخص شد که کم فروشی صورت نگرفته است.

وی بیان کرد: بر روی بسته بندی محصول، وزن کالا با یک حد رواداری (تلورانس) که با مثبت یا منفی (سقف و کف وزن کالا) مشخص شده ثبت می شود یعنی باید وزن کالا بین این عدد باشد.

مدیرکل استاندارد: کم فروشی در همدان به صفر رسیده است

مدیرکل استاندارد استان همدان با بیان اینکه این عدد روی برچسب کالا شامل وزن بسته بندی به همراه محتویات آن است ادامه داد: برخی تولید کنندگان از ناآگاهی و بی توجهی مردم سوء استفاده کرده و وزن کالای آنها کف عدد درج شده بر روی برچسب کالا است.

امیرپریان افزود: اداره کل استاندارد دنبال این است که عدد درج شده بر روی کالا وزن خالص محتویات داخل بسته بندی بدون تلورانس باشد که تحقق این امر در دست اجرا است.

رسانه ها در ترویج فرهنگ استفاده مردم از کالای استاندارد ایفای نقش کنند

وی در ادامه رویکرد جدید سازمان استاندارد را تحولی و رو به پیشرفت اعلام کرد و اظهار داشت: رسانه ها و خبرنگاران به عنوان وجدان بیدار جامعه در ترویج فرهنگ استفاده مردم از کالای استاندارد و ایجاد جامعه ای ایمن و سالم ایفای نقش کنند.

مدیرکل استاندارد استان همدان با تاکید بر اینکه حق تمام شهروندان است که برچسب استاندارد را بر روی ترازوها و باسکول ها مشاهده کنند افزود: فرهنگ سازی در این زمینه با هم افزایی رسانه ها اثربخش است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha