از ادعای مهندسی تا درگیری در انتخابات هیئت استانی بدنسازی

تهران- ایرنا- در انتخابات ریاست هیئت بدنسازی استان آذربایجان شرقی، نامزدی که نتیجه را واگذار کرده بود، به سمت رئیس این فدراسیون رفت و او را به مهندسی انتخابات متهم کرد و مدعی شد که زمان او رو به اتمام است!

به گزارش عصر شنبه ایرنا، انتخابات هیئت بدنسازی و پرورش اندام آذربایجان شرقی پنجشنبه هفته گذشته در تبریز برگزار شد و در نهایت مقصود نبیل‌پور با کسب حداکثر آراء به عنوان رییس جدید این هیئت انتخاب شد.

در شرایطی که این انتخابات به دور دوم کشیده شده بود، نبیل‌پور با کسب ۲۱ رای مقابل ۸ رای، سعید رونقی را شکست داد و به عنوان رییس جدید هیئت بدنسازی آذربایجان شرقی انتخاب شد. اما پس از پایان رای‌گیری، سعید رونقی نامزد شکست‌خورده انتخابات که یکی از قهرمانان بدنسازی این استان و از خانواده ورزش پرورش‌ اندام است، نزد عبدالمهدی نصیرزاده، رییس فدراسیون بدنسازی رفت و با فریاد وی را متهم به مهندسی انتخابات متهم کرد.

پس از اتهام رونقی به رئیس فدراسیون بدنسازی مبنی بر مهندسی انتخابات، به سراغ او(رونقی) رفتیم و از اقداماتی که به ادعای وی برای تغییر نتیجه انتخابات انجام شده، سوال کردیم.

پروانه باشگاه شریعتی ۴ ماه پیش منقضی شده

سعید رونقی با اشاره به حضور رای دهندگان بی‌صلاحیت در مجمع انتخاباتی، مدعی شد: اولین معیار برای اینکه یک باشگاه بتواند در انتخابات شرکت کند این است که دارای پروانه کسب باشد اما باشگاه شریعتی که ۴ ماه پیش تاریخ پروانه کسب آن تمام شده و برای تمدید، اقدامی انجام نداده بود، چرا اجازه شرکت در انتخابات را داشت؟ من می‌گویم که این مسئله به علت وجود رابطه دوستانه بین رئیس باشگاه و نبیل‌پور، نامزد رقیب، اتفاق افتاد. او نامزد مورد تایید نصیرزاده است که می‌تواند این افراد را برای بالا بردن آراء خود به مجمع انتخاباتی بیاورد.

از ادعای مهندسی تا درگیری در انتخابات هیئت استانی بدنسازی/ «نصیرزاده رفتنی است؟»

فهرست افراد برای شرکت در مجمع دستکاری شد

رئیس هیئت بدنسازی شهرستان تبریز درباره تغییر لیست افراد مجمع انتخاباتی مدعی شد: استان اسامی ۱۳ نفر را برای شرکت در انتخابات اعلام کرد که متشکل از بالاترین مقام‌ها و افتخارات و مدال‌ها است اما در پاسخی که فدراسیون برای اداره کل ورزش و جوانان استان فرستاده، ۱۲ نفر را تغییر داده و نفرات خودشان را جایگزین کردند. مثلا در مسابقات جهانی تهران که در آذرماه برگزار شد، امیر بشار و افشین عبادی موفق به کسب مقام اول شدند اما فدراسیون نفرات دوم را جایگزین کرد تا برای خودش رای بخرد. البته با اصرار اداره کل تریبت بدنی استان یکی از آن‌ها بازگشت.

از ادعای مهندسی تا درگیری در انتخابات هیئت استانی بدنسازی/ «نصیرزاده رفتنی است؟»

نایب رئیس فدراسیون برای نامزد موردنظر نصیرزاده رای جمع کرد

وی در ادامه مدعی شد: رضا فیروزی، نائب رئیس فدراسیون بدنسازی سه روز قبل از انتخابات به تبریز سفر کرد. در این سفر او وظیفه رای جمع کردن برای نامزد مورد نظر نصیرزاده را داشت و به همین منظور به باشگاهی رفت که حق رای داشت و خواسته بود که به نبیل‌پور رای بدهند. بهداد عدالت که با او صحبت شده نیز حاضر به شهادت در این موضوع شده و این صحبت‌ها را تایید می‌کند. نکته جالب اینجاست که سرپرست وقت هیئت بدنسازی استان نیز در این جلسه حضور داشته و در جمع‌آوری آراء برای نصیرزاده دست داشته است.

از ادعای مهندسی تا درگیری در انتخابات هیئت استانی بدنسازی/ «نصیرزاده رفتنی است؟»

نصیرزاده حق شرکت در انتخابات را از آیلین میرزایی سلب کرد

رونقی مدعی شد: آیلین میرزایی که در مسابقات پاورلیفتینگ بانوان کشور اول شد، برای حضور در مجمع انتخاباتی معرفی شد اما نصیرزاده در نامه‌ای او را نفر سوم اعلام و حق شرکت در انتخابات را از وی سلب کرده است. با این که میرازیی حکم قهرمانی دارد و در سایت خود فدراسیون هم اسم او به عنوان نفر برتر مشخص است، باز هم نصیرزاده تاریخ را زیر سوال برد تا یک نفر دیگر را برای بالا بردن رای کاندید مورد نظر خودش در مجمع وارد کند. در بحث نماینده داوری هم مشکلاتی به این همین شکل وجود داشت؛ مثلا احد وزیری را به عنوان داور آوردند اما قبلا برای خودم من نامه‌ای از طرف فدراسیون بدنسازی ایران و حتی فدراسیون جهانی، با امضای خود نصیرزاده آمد که او را به علت تخلف ممنوع الکار اعلام کرده بودند و هنوز هم موجود است.

از ادعای مهندسی تا درگیری در انتخابات هیئت استانی بدنسازی/ «نصیرزاده رفتنی است؟»

رئیس فدراسیون، نبیل‌پور را مربی اعلام کرد تا حق رای داشته باشد

نامزد ریاست هئیت بدنسازی استان آذربایجان شرقی درباره رقیبش که در انتخابات پیروز شده نیز مدعی شد: مقصود نبیل‌پور که نامزد انتخابات و رقیب من بود، خودش به عنوان یک مربی بدنسازی حق رای داشت ولی ما هیچ‌گاه یک شاگرد از او ندیدیم و در مسابقات هم هیچ کسی نبوده که پیش او تمرین کرده باشد. در واقع نصیرزاده او را مربی تیم ملی معرفی می‌کند تا بتواند حق رای داشته باشد و حتی در این انتخابات هم که نامزد بود، حق رای داشت و به خودش رای داد.

از ادعای مهندسی تا درگیری در انتخابات هیئت استانی بدنسازی/ «نصیرزاده رفتنی است؟»

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha