مازندران در پروراندن مفاخر و مشاهیر در کشور سرآمد است

نوشهر - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت : این استان شمالی در زمینه پروراندن مشاهیر و مفاخر در کشور سرآمد است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حسین جوادی روز شنبه در همایش استانی بزرگداشت حکیم نظامی در مجتمع فرهنگی و هنری پیامبر اعظم (ص) شهرستان نور افزود: امروز در کشور مفاخر و چهره های ادبی فراوانی داریم در حالی که دیگر کشورها از این داشته ها بی بهره اند.

وی اظهار کرد: این داشته ها در واقع قلب جهان و بخشی از ایران بزرگ هستند وزمانی که دیگر کشورها به دنبال این مشاهیر و مفاخر هستند آنگاه جوششی در وجود ما ایجاد می شود و پی به داشته های خود می بریم .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت : شاعران بلند آوازه ایران هر کدام از ۲ هزار بیت تا هفت هزار بیت شعر سرودند و حکیم نظامی پس از فردوسی بیشتر به زبان فارسی بها داد.
جوادی تاکید کرد : باید به داشته های خود بیشتر توجه کرد آن عده ای که در این حوزه تلاش می کنند بیشتر مورد توجه قرار گیرند .

وی بیان داشت : امروز در ۲۲ شهرستان مازندران ۱۵ همایش ملی برای مفاخر و مشاهیر استان برگزار شد و دست ما در این حوزه پر است .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ادامه داد : امروز مفاخر و مشاهیر مازندران نه تنها در جغرافیای مازندران بلکه در کشور و جهان می درخشند و از وجود آن ها بهره می برند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بیست‌ویکم اسفند ماه در تقویم فرهنگی ایران‌زمین ممهور به مُهر یکی از بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین ستاره‌های آسمان فیروزه‌ای ادب فارسی حکیم نظامی شاعر و داستان‌سرای بزرگ ایرانی قرن ششم هجری قمری است.

شاعری که در حوزه منظومه سرایی و خلق آثار ادبی در عصر و زمانه خود تا به امروز نمونه‌گون و نادر بوده‌است.

در حاشیه این همایش نمایشگاه آثار خوشنویسی اشعار نظامی گنجوی با حضور محمود شالویی رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور افتتاح شده است.

مازندران در پرورندان مفاخر و مشاهیر در کشور سرآمد است

در این همایش استانی شماری از مسوولان و استادان و دانشجویان ادبیات فارسی حضور داشتند.

شهرستان نور با جمعیتی ۱۵۰ هزار نفر در غرب مازندران قرار دارد.

مازندران در پروراندن مفاخر و مشاهیر در کشور سرآمد است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha