سقف انتشار اوراق مالی اسلامی در بودجه ۱۴۰۲ تعیین شد

تهران- ایرنا- دولت در سال ۱۴۰۲ برای تأمین مالی مصارف این قانون تا یک میلیون و ۸۵۰ هزار میلیارد (۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال، انواع اوراق مالی اسلامی(ریالی- ‌ارزی) را منتشر می‌کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، در جلسه نوبت عصر روز شنبه_۶ اسفند_ صحن علنی مجلس شورای اسلامی، بررسی جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۲ در دستور کار قرار گرفت و نمایندگان بندهای (ب)، (ج) و (د) تبصره (۵) لایحه بودجه را تصویب کردند.

بر اساس بند (ب) تبصره (۵)، به دولت اجازه داده می‌شود برای تأمین مالی مصارف این قانون تا یک میلیون و ۸۵۰ هزار میلیارد (۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال، انواع اوراق مالی اسلامی(ریالی- ‌ارزی) را منتشر کند.

(اوراق فروش نرفته) قابل واگذاری به تمامی طلبکاران دولت است

طبق بند (ج) نیز اوراق فروش نرفته بندهای «الف» و «ب» و اسناد خزانه موضوع بند «ب» این تبصره برای مطالبات در سقف اعتبار مربوط با تأیید رئیس دستگاه ‌اجرائی و ذی‌حساب- ‌مدیر امور مالی ذی‌ربط و سازمان ‌برنامه ‌و ‌بودجه کشـور، قابل واگذاری به تمامی طلبکاران (اعم از پیمانکاران، مشاوران، تأمین‌کنندگان تجهیزات و همچنین سایر هزینه‌های تعهدشده اعتبارات این قانون یا سایر برداشت‌های تکلیف شده به دولت می‌باشد.

براساس بند (د) تبصره (۵) به‌منظور توسعه حمل ونقل عمومی و تأمین سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی به شهرداری‌های کشور و سازمان‌های وابسته به آنها اجازه داده می‌شود با تأیید وزارت کشور تا سقف ۱۸۰ هزار میلیارد (۱۸۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰)ریال اوراق مالی اسلامی ریالی با تضمین خود و با بازپرداخت اصل و سود آن توسط همان شهرداری‌ها منتشر کنند.

همچنین به شهرداری‌های کشور و سازمانهای وابسته به آنها اجازه داده می‌شود تا سقف ۱۲۰ هزار میلیارد (۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال اوراق مشارکت با تضمین خود منتشر کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha