۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۹:۲۷
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85040519
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زیردریایی هسته‌ای آمریکا در کره جنوبی پهلو گرفت

۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۹:۲۷
کد خبر: 85040519
زیردریایی هسته‌ای آمریکا در کره جنوبی پهلو گرفت

 نیویورک - ایرنا- ناوگان هفتم آمریکا  روز شنبه به وقت محلی  از ورود زیردریایی اتمی یو اس اس اسپرینگفیلد خود به پایگاه دریایی در شهر بندری بوسان در کره جنوبی خبر داد که می توان آن را نمایشی از قدرت نظامی برای کره شمالی توصیف کرد.

در بیانیه نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا آمده است: زیردریایی یو اس اس اسپرینگفیلد کلاس لس آنجلس در 23 فوریه، در بندر بوسان، پهلو گرفت.

زیردریایی‌های کلاس لس‌آنجلس به عنوان بخشی از نیروی زیردریایی نیروی دریایی امریکا در اقیانوس هند و اقیانوس آرام، به طور معمول در بنادر کره جنوبی پهلو می‌گیرند.

نیروی دریایی آمریکا توضیحی در خصوص مدت توقف این زیردریایی در کره جنوبی ارائه نکرده است.

زیردریایی یو اس اس اسپرینگفیلد به عنوان یکی از تواناترین زیردریایی ها در کل نیروی دریایی آمریکا شناخته می شود. پایگاه اصلی آن در گوام، در غرب اقیانوس آرام است.

در ادامه اقدامات مداخله جویانه آمریکا در شرق آسیا، واشنگتن و سئول ۳۰ بهمن ماه رزمایشی را با حضور چندین فرونده جت جنگی و بمب افکن برگزار کردند که این مساله واکنشهای موشکی پیونگ یانگ را به دنبال داشت.

شرق آسیا، به عنوان یکی از مناطق پراهمیت در جهان، برای سیاست خارجی آمریکا از اهمیت فراوانی برخوردار است. به عبارت دیگر نقش این منطقه در اقتصاد جهانی، وجود متحدان امریکا در این منطقه و ظهور چین طی سالیان اخیر همگی نشان از اهمیت فزاینده این منطقه در سیاست جهانی در قرن ۲۱ است.

نگاهی به سیاستهای اخیر آمریکا حاکی است این کشور به منظور حفظ برتری خود در نظام بین الملل همچنان استراتژی حفظ وضع موجود در نظام بین الملل را در دستور کار خود قرار داده است.

از این منظر، استراتژی پساجنگ سردی آمریکا که مبتنی بر نظام اتحادی این کشور در منطقه آسیا- پاسیفیک و همچنین توسعۀ روابط با قدرتهای در حال ظهور یا تقویت حضور نظامی در این منطقه بوده است، همچنان تداوم می یابد.

از دیگر سو، تمرکز آمریکا به عملکرد نظامی چین، واشنگتن را بر آن خواهد داشت که به حضور نظامی خود در این منطقه شرق آسیا ادامه دهد.

به باور کارشناسان روابط بین الملل، آمریکا به دنبال حضور نظامی و سیاسی در شرق آسیا برای موازنه کردن خیزش چین و بازداشتن آن از گسترش قدرت منطقه ای است.

همچنین آمریکا برای جلوگیری از افزایش نفوذ چین در شرق آسیا می کوشد با استقرار قابلیتهای نظامی کشورهای منطقه را به خود وابسته کند و برگزاری رزمایش مشترک با کره جنوبی و ژاپن و افزایش تحرکات این کشور در شبه جزیره کره از مصادیق این ادعا به شمار می آید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha