قول استاندار خراسان رضوی برای پیگیری سفر کربلا یکی از جانبازان اتباع

مشهد -ایرنا-استاندار خراسان رضوی قول مساعدت برای پیگیری سفر زیارتی کربلای معلی را برای یکی از جانبازان اتباع خارجی را داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یعقوبعلی نظری که روز شنبه و در نشستی با حضور جمعی از جانبازان استان به مناسبت روز جانباز و ولادت حضرت ابوالفضل (ع) شرکت کرده بود، در خصوص این موضوع افزود: به پاس زحمات شما و به دلیل مشکلات موجود، شخصاً این موضوع را پیگیری می‌کنم و حتی با وزیر امور خارجه کشورمان نیز گفت و گو خواهم کرد.

در این نشست که جمعی از جانبازان زمان انقلاب، دفاع مقدس و دفاع از حرم نیز حضور داشتند، این جانباز با اشاره به سابقه حضور خود از سال ۱۳۶۴ و در جبهه های دفاع مقدس افزود: با نگاه اعتقادی در جبهه های مختلف در زمان دفاع مقدس حضور پیدا کردم ولی متاسفانه هیچ مدرکی برای سفر به عتبات عالیات ندارم.

وی اظهار کرد: مسوولان امر در خصوص اتباع خارجی قول های مساعدی داده اند و قرار بر این است، استعلام های مورد نیاز برای خدمت رسانی به این قشر از جامعه، در کمترین زمان ممکن اعلام شود زیرا ما و شما دارای مرز عقیدتی یکسانی هستیم که به واسطه دین اسلام ایجاد شده است و به آن افتخار می کنیم.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود افزود: امید دارم که جانبازان در ادامه مسیر سخت و دشوار خود پس از دوران جنگ و در دفاع از دستاوردهای و ارزش‌های انقلاب اسلامی موفق باشند.

استاندار خراسان رضوی گفت:در این مسیر ، داشتن صبر و روحیه استقامت برای تحقق اهداف نظام اسلامی نیاز لازمه کار است و از اینکه شما در بخش‌های مختلف در حال انجام وظیفه در نظام مقدس جمهوری اسلامی هستید مورد قدردانی و افتخار است.

وی اظهار کرد: بصیرت افزایی خانواده ایثارگران باید مورد توجه قرار گیرد و این مجموعه نباید احساس رها شدگی و بی‌توجهی داشته باشد، بر همین اساس نیاز به تبیین دستاوردهای دفاع مقدس و نظام باید به خوبی صورت پذیرد.

نظری ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم موضوع اشتغالزایی فرزندان خانواده ایثارگران به خود این جامعه واگذار شود زیرا این توانایی و ظرفیت در درون خانواده ایثارگران وجود دارد.

وی گفت:برخی موضوعات مطرح شده در نشست ها نیاز به منابع مالی ندارد بلکه با یک گفت و گوی ساده می‌توان مسائل بسیار ی را حل کرد و برخی مسائل فرهنگی نیز در این جایگاه قرار دارد، زیرا ما و شما در یک جبهه قرار داریم ولی ممکن است در نحوه اجرا دچار سوءتفاهم های شویم.

استاندار خراسان رضوی در خصوص بروز شدن برخی قوانین حوزه ایثارگری نیز افزود: این موضوع نیاز به پیگیری دارد و از سوی دیگر رصد اجرای قوانین نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی نیز در این مراسم ضمن اشاره به ویژگی‌های حضرت عباس (ع) گفت: ایشان دارای ایمان استوار و در رکاب امام زمان خود با بصیرت بسیار، مجاهدت کرد.

حجت الاسلام مهدی حسن زاده افزود: جانبازان به عنوان شهدای زنده انقلاب با ایمان و استوار توفیق جانفشانی داشتند و در رکاب امامین انقلاب ایستادگی کردند.
وی ادامه داد:خراسان رضوی با جامعه هدفی افزون بر ۳۱۶ هزار نفر، ۱۷ هزار و ۳۳۵ شهید، ۵۰ هزار و ۹۹۱ جانباز و سه هزار و ۳۹۵ آزاده در راه تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و حفظ تمامیت ارضی کشور تقدیم انقلاب کرده است.

در این نشست جمعی از جانبازان خراسان رضوی به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha