اجرای طرح‌های عمرانی تربت حیدریه به قرارگاه خاتم واگذار می‌شود

تربت‌حیدریه- ایرنا- شهردار تربت‌حیدریه گفت: بر اساس تفاهمنامه‌ای که با رایزنی نماینده مردم منطقه تربت حیدریه در مجلس و تصویب شورای اسلامی شهر به امضا رسیده است بنا داریم اجرای طرح‌های عمرانی خود را در قالب یک قرارداد سه ساله به قرارگاه خاتم‌الانبیا سپاه واگذار کنیم.

وحید فرخ‌تبار روز ‌یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مبلغ قرارداد ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان است و مقرر شده ظرف مدت ۶ ماه کارشناسان ۲ طرف در ارتباط با نحوه پرداخت، برنامه‌ریزی و تصمیم‌سازی کنند.

وی با بیان این که مشکل عمده این قرارداد نحوه پرداخت است ادامه داد: برای شهرداری تربت حیدریه مقدور نیست ظرف این سه سال، یک سوم یا حتی حداقل ۲۰ درصد مبلغ قرارداد را از محل منابع داخلی بپردازد.

شهردار تربت‌حیدریه گفت: با توجه به اعمال سیاست‌های انقباظی به دلیل محدویت منابع مالی، گزینه پرداخت به صورت غیرنقدی و از طریق "بانک زمین" و "صدور پروانه ساخت" برای طرف مقابل بیشتر مورد توجه است که البته در واگذاری زمین نیز با چالشهایی مواجه هستیم.

فرخ تبار افزود: در عین حال انعقاد این قرارداد را یک نقطه عطف در تاریخ این شهر می دانیم و لذا بنا داریم با تصویب شورای شهر ظرف مدت این ۶ ماه رضایت طرف مقابل را به صورت غیرنقدی برآورده سازیم.

حمید خوش‌طینت رییس کمیسیون عمران شورای شهر تربت‌حیدریه نیز به خبرنگار ایرنا گفت: غالب موضوعات مطرح شده در تفاهمنامه اولیه شهرداری با قرارگاه خاتم الانبیا طرحهای کلان شامل اجرای کمربند سبز، تعریض جاده اختصاصی راه‌آهن، تقاطع غیرهمسطح میدان ۲۲ بهمن، پل ملکی و پل نهضت سوادآموزی است.

رییس شورای اسلامی شهر تربت‌حیدریه نیز پیشتر به رسانه‌ها گفته بود: بخش نخست ساخت کمربند سبز با عرض ۴۵ متر و به طول پنج کیلومتر از بوستان ثامن‌الائمه در ورودی شهر از سمت جنوب تا پل بایگ است.

اردشیر ریاحی همچنین اظهار کرده بود: در مجاورت این طرح، قابلیت‌های مستعدی برای سرمایه‌گذاری از جمله امکان ایجاد مراکز رفاهی، گردشگری، ورزشی، بازرگانی، تفریحی و اقامتی پیش‌بینی شده که در قالب بسته‌های اقتصادی به سرمایه‌گذاران علاقه مند ارایه خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha