فعالان رسانه‌ای داخل کشور باید روی مخاطبان خود تاثیرگذار باشند

کرمانشاه - ایرنا - جانشین فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه تاکید کرد که فعالان رسانه‌ای داخل کشور باید روی مخاطبان خود تاثیرگذار باشند تا با ارتقای سطح سواد رسانه‌ای خانواده ها، آنها را از آسیب‌های فضای رسانه‌ای مصون سازند.

به گزارش ایرنا، سردار پاسدار «مسعود قنبری » روز یکشنبه در آیین اختتامیه ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان کرمانشاه که در دانشگاه صنعتی برگزار شد، با بیان اینکه جامعه ما نیازمند سواد رسانه‌ای بوده و فعالان حوزه رسانه باید در زمینه ارتقای آن تلاش بیشتری کنند، افزود: امروزه چه بخواهیم و چه نخواهیم دنیای رسانه، فضای اجتماعی ما را به تسخیر خود درآورده است.

جانشین فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه اضافه کرد: امروزه واقعیت فضای مجازی و تاثیر آن را باید در جامعه بپذیریم ولی در عین حال نباید اطلاعاتی که در این فضا مطرح و منتشر می شود را به راحتی قبول کنیم.

وی با تاکید بر اینکه همه فعالان رسانه ای باید در ارتقای سواد رسانه ای وارد عمل شوند افزود: محور همه التهابات اخیر کشور فضای مجازی بود زیرا جوانان ما به دلیل نداشتن سواد رسانه ای در این فضا در دام بیگانگان گرفتار شدند.

سردار قنبری با بیان اینکه باید در این حوزه بازنگری داشته باشیم گفت: رسانه ها باید در چنین شرایطی به میدان می آمدند و واقعیت ها را به مردم انتقال می دادند که در این حوزه توفیق خوبی نداشتند.

وی اضافه کرد: رسانه ای موفق است که یکسو نگر نبوده و در کنار انتقادها واقعیت ها را نیز بیان و براساس این انتقادات به حل مشکلات و مسائل جامعه و انتقال واقعیت ها بپردازند.

سردار قنبری یادآور شد: در استان کرمانشاه جوانان و استعدادهای خوبی در حوزه رسانه وجود دارد که در کشور افرادی مطرح هستند و باید از این توانمندی آنها بخوبی استفاده کرد.

به گزارش ایرنا، این دوره از جشنواره در ۱۱ قالب شامل گزارش خبر، گزارش تحقیقی و تحلیلی، مصاحبه، یادداشت و سر مقاله، تیتر، مستند، پادکست، کلیپ و گزارش ویدئویی، عکس، موشن‌گرافی و اینفوگرافی برگزار شد.

موضوعات این جشنواره شامل شعار سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین»؛ جهاد تبیین، پیوند رسانه و صنعت، مقابله با آسیب ‌های اجتماعی، دستاوردهای انقلاب اسلامی، بسیج و حوزه اقدام، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و مکتب شهید سلیمانی، عملیات مرصاد و روز کرمانشاه، امر به معروف و نهی از منکر، عفاف و حجاب، امید و نشاط آفرینی، خانواده، جامعه و فرزند آوری و سبک زندگی ایرانی - اسلامی بود.

در پایان از نفرات برتر هر بخش با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha