استاندار گیلان: حتی یک ریال اعتبارات پژوهشی نباید صرف امور دیگر شود

رشت - ایرنا - استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت توجه به تحقیق و پژوهش و اختصاص یک درصد از اعتبارات دستگاه‌ها به امور پژوهشی که باید ۱۰۰ درصد محقق شود، گفت: حتی یک ریال از بودجه پژوهشی نباید برای کارهای دیگر هزینه شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی روز یکشنبه در مراسم افتتاح سومین دوره رویداد ملی کرسی‌های آزاداندیشی استان گیلان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی رشت اظهار کرد: علاوه بر اختصاص یک درصد از اعتبارات دستگاه‌ها به امور پژوهشی در صورت نیاز بودجه و اعتبار در نظر گرفته می‌شود و این اختیار و امکان وجود دارد.

وی با اشاره به چالش های جدی استان از جمله پیری جمعیت و مسائل محیط زیست و نیاز به انجام کارهای پژوهشی در این حوزه ها و نیز سایر موارد از جمله اقتصاد دریا محور و دانش بنیان تصریح کرد: پژوهش موجب کاهش ضریب خطا، طی کردن راه صحیح و رسیدن به هدف در مسیر درست می‌شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر ضرورت توجه بیش از پیش به کارهای تحقیقاتی و پژوهشی در دانشگاه ها و اشاره به موفقیت‌های کشور در بخش پژوهش خاطر نشان کرد: ما برای تسهیل در امور نیاز به تحقیقات گسترده و پژوهش های کاربردی داریم از این‌رو باید به این مهم توجه شود.

وی در ادامه به جایگاه دانشگاه و تاثیرگذاری دانشجویان در جامعه تاکید و اظهار کرد: دانشجویان را نباید تنها در کلاس‌های درس محفوظ و خلاصه کنیم، دانشجو باید جستجو، اندیشه و تولید کند و با تحقیق و مطالعه مطالبی را به دست آورد که برای جامعه و زندگی او مفید باشد.

عباسی با تشریح نسل اول تا سوم دانشگاه ها مبتنی بر آموزش محوری، پژوهش محوری و اختراعات و نوآوری و تاکید بر اینکه اکنون نگاه دانشگاه ها باید به سمت دانشگاه های نسل چهارم و کارآفرینی باشد، اضافه کرد: نگاه کارآفرینی در دانشگاه‌ها موجب توسعه تحقیق و پژوهش در دانشگاه‌ها و بروز خلاقیت دانشجویان می‌شود.

استاندار گیلان خاطر نشان کرد: به دانشجویان در دانشگاه‌ها باید فرصت داده و بستری را برای آنان فراهم کنیم تا بتوانند با به کارگیری فکر و اندیشه؛ نوآوری داشته باشند.

وی با بیان اینکه ما باید به دانشجویان فرصت گفتمان، خلاقیت و نوآوری بدهیم، اظهار کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب باید بسترهای لازم را برای نوآوری و خلاقیت آنان  فراهم کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه با اشاره به دستاوردهای جوانان در بخش‌های دانش‌بنیان خاطر نشان کرد: در نشست با افراد فعال در این بخش آنان به دنبال استخدام و کار اداری نیستند بلکه نیاز آنان دریافت تسهیلات برای پیشبرد کارشان در حوزه دانش بنیان است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه همه مدیران در استان گیلان باید پاسخگوی دانشجویان باشند، اظهار کرد: با برگزاری جلسه من به عنوان مدیر امور استانی جوابگوی سوالات دانشجویان در آن جلسه خواهم بود ضمن اینکه پاسخگویی از طریق سامانه ۱۱۱ سامد نیز انجام می‌دهیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه نقد دانشجویان باید منصفانه و مطالبه‌گری آنان نیز باید در چارچوب باشد و با اشاره به برگزاری مراسم امروز در جمع دانشجویان اظهار کرد: به همه روسای دانشگاه‌ها تاکید کرده‌ام که بر اساس تاکیدات و منویات مقام معظم رهبری و تاکید رئیس‌جمهور در دانشگاه ها حضور داشته باشیم و دانشجویان به صورت مساله محور مسایل را بحث و بررسی کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha