زیرساخت‌های گردشگری آذربایجان‌غربی آماده میزبانی مسافران نوروزی می‌شود

ارومیه - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به در پیش بودن ایام نوروز گفت: زیرساخت های گردشگری استان مهیای میزبانی مسافران نوروزی می‌شود و دستگاه‌های دخیل باید در این خصوص برنامه ریزی کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یاسر رهبردین روز یکشنبه در جلسه ستاد خدمات سفر آذربایجان‌غربی افزود: این خطه از کشور با داشتن جاذبه‌های تاریخی و گردشگری ظرفیت بالایی برای جذب گردشگر دارد و با برنامه‌ریزی مناسب باید برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری و جذب گردشگر تلاش کرد.

وی اظهار کرد: البته در کنار برنامه ریزی ها برای میزبانی از مسافران، کاهش تصادف‌ها و استقرار نهادهای مسوول امدادی و پلیس در مناطق مختلف جاده‌های استان باید در دستور کار قرار گیرد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستیو گردشگری آذربایجان غربی هم در این جلسه گفت: این استان با دارا بودن بیش از یک هزارو۷۰۰ اثر ثبت ملی ظرفیت بالایی برای جذب گردشگر دارد اما متاسفانه از این ظرفیت‌ها تاکنون به‌خوبی استفاده نشده است.
مرتضی صفری اضافه کرد: تلاش خواهیم کرد از اولین وب‌سایت جامع گردشگری استان با پنج هزار اطلاعات پیش از فرا رسیدن ایام نوروز ۱۴۰۲ رونمایی شود و در این وب‌سایت ضمن معرفی استان، بسته‌های سفر هم به مسافران ارائه می‌شود.
وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد، ادامه داد: در نوروز آینده، کمپین ۶۰۳۰ توسط وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با هدف آگاه‌سازی مسافران اجرا می‌شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: باز بودن مساجد، نظافت سرویس‌های بهداشتی، تنظیف مکان‌های تاریخی و گردشگری، تهیه و نصب بنرهای معرفی جاذبه‌های گردشگری و تاریخی، برطرف کردن نواقص ایمنی جاده‌ها، تامین روشنایی معابر و جاده‌ها، نظارت بر قیمت‌ها، ارائه خدمات درمانی و امدادی و ساماندهی سدهای استان از جمله اقدامات لازم برای نوروز ۱۴۰۲ هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha