۱۰ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۰۹
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85041212
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هزار دانش‌آموز استثنایی کردستان در طرح سودای بندگی شرکت کردند

سنندج- ایرنا- رییس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان گفت: حدود هزار دانش‌آموز با نیاز ویژه استان (استثنایی) در طرح معنوی سودای بندگی (آموزش وضو و نماز) شرکت کردند.

طالب محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح سودای بندگی از اول آبان تا پایان بهمن سال جاری در مدارس استثنایی دوره ابتدایی استان برگزار شد و ۹۶۰ دانش آموز در این طرح شرکت کردند.

وی با بیان اینکه در طرح "سودای بندگی" نحوه وضو گرفتن و خواندن صحیح نماز برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه دوره ابتدایی استان آموزش داده شد، گفت: تبیین و نهادینه ساختن فرهنگ انسان‌ساز نماز و نمایان سازی جلوه تمام نما از مظاهر بارز دینی و معنویت از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

رییس آموزش و پرورش استنثایی کردستان اضافه کرد: آموزش نماز و اعمال دینی به دانش آموزان دوره ابتدایی آثار تربیتی، اخلاقی و عاطفی عمیقی بر شخصیت آنان می گذارد که اجرای طرح سودای بندگی گام موثری در این راستا است.

وی افزود: به منظور پیشگیری از بروز آسیب‌های تربیتی در آموزش آداب نماز باید تفاوت ظرفیت‌ها، استعدادها، نیازها و خواسته‌های دانش‌آموزان با نیازهای ویژه متناسب با محدودیت آنان مورد توجه قرار گیرد.

محمدی با تاکید بر تاثیرگذاری این فرضیه الهی در رشد، تعالی فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی یادآور شد: ترویج و گسترش فعالیت‌های دینی و قرآنی سرلوحه فعالیت‌های پرورشی آموزش و پرورش با نیازهای ویژه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha