۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۷:۲۷
کد خبر: 85041446
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زمینه سرمایه‌گذاری تجار عمانی در فارس فراهم است

۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۷:۲۷
کد خبر: 85041446
زمینه سرمایه‌گذاری تجار عمانی در فارس فراهم است

شیراز- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: شرایط و زمینه برای سرمایه گذاری تجار و بازرگانان کشور عمان در استان فارس فراهم است.

محسن ربانی زاده روز یکشنبه در دیدار با سرمایه گذار کشور عمران در شیراز افزود: توسعه همکاری میان ایران و عمان در مباحث زیرساختی بندری و ترانزیتی مد نظر بوده و با هدف توسعه تعاملات بندری و تردد دریایی، دو بندر به عنوان مبدا و مقصد در دو کشور برای تعریف مسیر تردد مشخص می شود.
وی، اساسی ترین عامل ارتباط ایران و عمان را توریسم درمانی دانست و ادامه داد: تعاملات دوگانه مناسبی در جهت مبادلات تجاری و صدور خدمات فنی و مهندسی صورت گرفته است.
ربانی زاده، ضمن تبیین جایگاه نخست فارس در زمینه کشاورزی، رتبه دوم کشوری در خدمات فنی و مهندسی، مقام چهارم صنایع معادن در کشور و جایگاه ویژه در پزشکی و گردشگری افزود: با توجه به فرصت های اقتصادی بی‌شماری که در زمینه همکاری های تجاری و صنعتی بین دو کشور وجود دارد، راه‌اندازی نمایشگاه دائمی عرضه محصولات در معرفی توانمندی‌های متقابل اثرگذار و مفید است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس بیان کرد: با تکیه بر رعایت اصل حُسن همجواری، تمام کشورهای عربی به ویژه کشور عمان، دوست و شریک منطقه ای ما محسوب می شوند و همین ارتباط نزدیک کشورهای خاورمیانه موجب نگرانی کشورهای سلطه گر شده است.
وی اضافه کرد: استان فارس در راستای کمک به ایجاد نمایشگاه از تمام ظرفیت ها و امکانات فیزیکی در جهت تامین نیازهای اعلامی کشور عمان بهره خواهد برد.

شناسایی فرصت های همکاری با استان فارس
سرمایه گذار عمانی نیز در این دیدار گفت: هدف ما در وهله نخست این است که ضمن شناسایی فرصت های همکاری و سنجش بازار تولید محصولات استان فارس در راستای تجارت دو کشور اقدام کنیم.
وی، با اشاره به استقبال مردم عمان از کیفیت کالاها و محصولات ایرانی افزود: امیدواریم با بازاریابی و تبلیغات موثر کالاهای ایرانی در بازار رقابتی این کشور، محصولات ایرانی موقعیت و جایگاه خود را تثبیت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha