۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۹:۱۶
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85041539
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

بشارالاسد: برخی نهادهای جهان عرب می توانند ابتکار عمل را به دست بگیرند

تهران – ایرنا – رئیس جمهوری سوریه گفت:  نهادهایی در جهان عرب وجود دارد که می توانند ابتکار عمل را در راستای منافع ملت ها به دست گیرند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، بشارالاسد روز یکشنبه در دیدار هیات بین المجالس عربی افزود: قدرت نهادهایی که نماینده ملت ها هستند از آنجاست که این موسسات از اقشار مختلف جامعه تشکیل شده اند و فرصت های مناسبی را برای گفت و گو و یافتن نقاط مشترکی فراهم می آورند که می تواند زیربنای همکاری های مشترک در جهان عرب قرار گیرد.

وی اضافه کرد: دیدار این هیات از دمشق برای سوریه بسیار با ارزش است زیرا نشانه ایستادگی برادران در کنار ملت سوریه در شرایط دشوار ناشی از جنگ تروریستی و فاجعه زلزله است.

الاسد از کمک های فوری نهادهای رسمی و مردمی کشورهای عربی به ملت سوریه برای عبور از بحران و پیامدهای زلزله تشکر کرد.

رئیس دوره ای اتحادیه بین المجالس عربی در این دیدار گفت: حضور این هیات در سوریه به نمایندگی همه اعضای اتحادیه و به منظور تاکید عملی برایستادگی و همبستگی در کنار سوریه است که در مراحل مختلف درهای خود را به روی همه عرب ها گشوده است.

محمد الحلبوسی اضافه کرد: این دیدار تاکیدی بر اهمیت تلاش های همه جانبه برای بازگشت دمشق به منظور ایفای نقش فعال خود در جهان عرب است.

اعضای این هیات از آمادگی خود برای ارائه هرگونه کمکی به ملت سوریه برای پشت سرگذاشتن این بحران تاکید و اعلام کردند سوریه هیچ زمانی از خدمت به مسائل جهان عرب دریغ نکرده است.

آن ها تاکید کردند که ملت سوریه می تواند از پیامدهای زمین لرزه اخیر عبور کند همانطور که توانست آثار و پیامدهای جنگ و محاصره را پشت سر بگذارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha