دیدار نخست وزیر انگلیس و رئیس کمیسیون اروپا درباره توافقات پس از برگزیت

تهران – ایرنا – ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس و اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا روز دوشنبه در مورد توافقات پس از برگزیت در انگلیس دیدار می‌کنند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری شینهوا، در بیانیه مشترک این دو آمده است که فون در لاین و سوناک "توافق کردند که شخصاً به تلاش در جهت راه حل های مشترک و عملی برای طیف وسیعی از چالش های پیچیده در مورد ایرلند جنوبی و ایرلند شمالی ادامه دهند. "

اختلاف بر سر پروتکل ایرلند شمالی - قوانین حاکم بر ترتیبات تجاری پس از برگزیت برای ایرلند شمالی - روابط انگلیس با اتحادیه اروپا را تیره کرده است.

بر اساس این پروتکل، ایرلند شمالی بخشی از قلمرو گمرکی انگلیس است اما مشمول کد گمرکی اتحادیه اروپا، قوانین مالیات بر ارزش افزوده و قوانین بازار واحد برای کالاها است.

برای رفع این مشکل، یک مرز دریایی ایرلند بالفعل میان سرزمین اصلی انگلیس و ایرلند شمالی ایجاد شد؛ به این معنی که کالاهایی که به ایرلند شمالی و از ایرلند شمالی منتقل می‌شوند تحت کنترل‌های مرزی قرار دارند.

حزب اتحاد دموکراتیک ایرلند شمالی که طرفدار برگزیت است، به عنوان پیش شرط برای حضور در مجلس و تشکیل یک دولت مستقل خواستار حذف یا جایگزینی این پروتکل شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha