۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۵۳
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 85041879
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۹۲۶ دانش‌آموز خراسان‌شمالی به اردوی راهیان نور اعزام شدند

بجنورد- ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ۹۲۶ دانش آموز استان از ابتدای امسال تاکنون طی چهار مرحله در قالب اردوی راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

محمد عقیقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تعداد دانش آموز در ۲ گروه دختران با ۳۳۸ نفر و ۲ گروه پسران با ۳۴۰ نفر و ۲۲۵ نفر نیز عوامل شامل مربیان و روحانیان هستند.

وی افزود: این اردوی دانش آموزی در هر دوره به مدت ۶ روز به صورت بازدیدهای ویژه از یادمان های اروندکنار، شلمچه، هویزه و دهلاویه برگزار می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: نخستین اعزامی گروه اردوی دانش آموزی دختران از ۱۰ تا ۱۵ بهمن ماه سالجاری، دومین گروه اعزامی دختران از ۱۷ تا ۲۲ بهمن ماه، سومین گروه اعزامی مختص پسران از یکم تا ۱۶ اسفندماه سالجاری و درنهایت آخرین گروه پسران از هشتم تا ۱۳ اسفندماه خواهد بود.

عقیقی بیان کرد: دانش آموزان که در این اردو شرکت کرده اند علاوه بر بازدید از مناطق جنگی به زیارت حضرت فاطمه معصومه (ع) واقع در قم مشرف شدند.

وی گفت: این اردو در سال گذشته با توجه به شرایط کرونایی در بستر شاد و به صورت مجازی برگزار شد و امسال علاوه بر اردوی حضوری بستر مجازی برای سایر دانش آموزان نیز فراهم است.

وی با بیان اینکه برگزاری اردوهای راهیان نور در راستای تداوم پاسداشت ارزش های انقلاب اسلامی است افزود: حضور دانش آموزان در قالب راهیان نور در مناطق جنگی، موجب تحریف نشدن ارزش های دفاع مقدس و نهادینه شدن ارزش های انقلاب در بین نسل جوان جامعه خواهد بود.

۱۹۲ هزار و ۸۰۵ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۹۳ هزار و ۴۷۷ دختر و مابقی پسر هستند.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری در شمال شرق کشور واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha