۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۳۶
کد خبر: 85042045
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر خارجه مصر با رئیس جمهور سوریه دیدار کرد

۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۳۶
کد خبر: 85042045
وزیر خارجه مصر با رئیس جمهور سوریه دیدار کرد

تهران - ایرنا- وزیر امور خارجه مصر امروز دوشنبه با رئیس جمهوری سوریه در دمشق پایتخت این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری دولتی سوریه (سانا)، سامح شکری وزیر امور خارجه مصر که امروز دوشنبه وارد دمشق شد، با بشار اسد رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

سامح شکری وزیر امور خارجه مصر در دیدار امروز خود با رئیس جمهور بشار اسد پیام رئیس جمهور عبدالفتاح السیسی را به وی ابلاغ کرد که در آن بر همبستگی مصر با سوریه و آمادگی برای ادامه حمایت از مردم سوریه در مقابله با اثرات زلزله تاکید شد.

شکری همچنین درود و سلام رئیس جمهور کشورش و افتخار وی به روابط تاریخی بین سوریه و مصر و علاقمندی قاهره به تقویت این روابط و توسعه همکاری های مشترک بین دو کشور را به رئیس جمهور سوریه ابلاغ کرد.

شکری روابط سوریه و مصر را رکن اساسی در حفاظت از کشورهای عربی دانست و تاکید کرد که مصر همیشه با هر چیزی که بتواند به سوریه کمک کند، همراه خواهد بود و در مسیر هر چیزی که به نفع مردم برادر سوریه باشد، پیش خواهد رفت.

وزیر امور خارجه مصر همچنین گفت: سوری های مقیم مصر توانایی زیادی در سازگاری با جامعه مصر از خود نشان دادند و در کار خود در زمینه های مختلف به موفقیت های زیادی دست یافتند.

رئیس جمهوری سوریه نیز به نوبه خود از جمهوری عربی مصر برای کمک های ارائه شده برای حمایت از تلاش های دولت سوریه در امداد رسانی به زلزله زدگان تشکر کرد و گفت: سوریه نیز به روابطی که با مصر دارد علاقه مند است.. روابط سوریه و مصر را باید همواره از منظری کلی و در چارچوب طبیعی و تاریخی این روابط در نظر گرفت.

بشار اسد همچنین تلاش برای بهبود روابط دوجانبه بین کشورهای عربی را مبنایی برای بهبود وضعیت جهان عرب به طور کلی دانست.

رئیس جمهوری سوریه خاطرنشان کرد: مصر با سوری هایی که در طول جنگ با سوریه در آن مستقر شدند، به عنوان پناهنده رفتار نکرد، بلکه مردم مصر آنها را در همه مناطق در آغوش گرفتند و این تأییدی بر روابطی است که دو ملت را متحد می کند و اصالتی است که مردم مصر دارند.

شکری پس از ورود به فرودگاه دمشق دیداری دوجانبه با فیصل المقداد همتای سوری خود داشت.

سامح شکری مهرماه گذشته در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با فیصل المقداد همتای سوری خود دیدار کرد که این اولین دیدار رسمی این دو مقام مصری و سوری پس از تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب در سال ۲۰۱۱ بود.

وزارت خارجه مصر دیروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که سامح شکری امروز دوشنبه پس از سوریه به ترکیه سفر خواهد کرد تا پیام همبستگی قاهره با زلزله‌زدگان این دو کشور را منتقل کند.

دیروز دوشنبه حنفی جبالی رئیس پارلمان مصر در صدر هیاتی از اتحادیه پارلمان های عربی به دمشق رفت و با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha