پذیرش نمایه‌سازی مجله طب جنوب در پایگاه بین‌المللی اسکوپوس

بوشهر- ایرنا - معاون تحقیقات و فن‌آوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: مجله علمی و پژوهشی طب جنوب این دانشگاه ، موفق به کسب نمایه معتبر بین‌المللی اسکوپوس Scopus شد.

به گزارش ایرنا دکتر اکرم فرهادی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: مجله طب جنوب (Iran South Med J) که دارای درجه علمی - پژوهشی است، برای درج در پایگاه اطلاع‌رسانی بین‌المللی اسکوپوس پذیرفته شد و به‌زودی مقالات منتشرشده اخیرِ آن، در این بانک نمایه می‌شود.

وی با اشاره به قدمت ۲۵ ساله مجله طب جنوب افزود: مجله طب جنوب به‌صورت ۲ ماهنامه به زبان فارسی و با چکیده مقالات فارسی و انگلیسی منتشر می‌شود و مخاطبان آن، تمامی همکاران شاخه پزشکی و پیراپزشکی هستند.

معاون تحیقات و فن آوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: متن کامل مقالات منتشر شده در طب جنوب به‌ صورت رایگان در وب‌ سایت مجله (http://ismj.bpums.ac.ir/) در دسترس عموم قرار دارد و بر اساس مصوبه کمیسیون نشریات علوم پزشکی کشور، به نویسندگان مقالات این مجله ارتقای علمی پژوهشی تعلق می‌گیرد.

دکتر فرهادی بیان کرد: طب جنوب به انتشار مقالات پژوهشی اصیل (Original Research Article)، مورد نگاری (Case Report) و مروری (Review Article) در شاخه‌های گوناگون علوم پزشکی در گستره پایه، بالینی و حوزه سلامت به‌ویژه در منطقه جنوب کشور و شمال خلیج‌فارس و دریای عمان می‌پردازد.

پذیرش نمایه سازی مجله طب جنوب در پایگاه بین‌المللی Scopus

وی با بیان اینکه مجله طب جنوب در سال ۹۵ دومین نشریه برتر نمایه شده در پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی در گروه تخصصی پزشکی شده است، افزود: مجله طب جنوب نشریه‌ای دارای رتبه علمی- پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است که هدف از انتشار آن ارائه نظریه‌ها، نتایج پژوهش‌ها و دستاوردهای علمی در زمینه علوم پایه، بالینی و سلامت و ارتقا دانش موجود است که به دنبال آن ارتقای سطح کیفی آموزش و پژوهش، تبادل و توسعه آموخته‌ها و تجربیات تازه علمی و آشنا کردن دانش‌آموختگان با آخرین یافته‌های علمی را در بردارد.

معاون تحقیقات و فن‌آوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تقدیر از استادان و همکاران مجله طب جنوب یادآورشد: مجله علمی پژوهشی طب جنوب پیش‌ از این نیز در پایگاه اطلاعاتی (DOAJ)، پایگاه ابسکو، (Ebsco)، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، بانک اطلاعات نشریات کشور، پایگاه اطلاعات علمی، پورتال اطلاعات پژوهشی کشور و پایگاه استنادی Google scholar نمایه می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha