مقیمی: در تمام فعالیت‌های دانشگاه باید به سلامتی توجه شود

تهران- ایرنا- رییس دانشگاه تهران گفت: نباید اینگونه تلقی شود که موضوع سلامتی یک موضوع تک بعدی است و واحد و اقدام مشخصی را طلب می کند؛‌ بلکه سلامتی چتری است که باید در تمام فعالیت های دانشگاه به آن توجه شود.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، سید محمد مقیمی روز دوشنبه در آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی سلامت دانشجویان افزود: با اجرای راه های پیشگیری از مشکلات روانی و سلامتی و ارتقای سلامت در دانشگاه ها شاهد این باشیم که دانشجویان سر زنده و پویا باشند و اگر با مشکلاتی مواجه هستند هم فکری و هم اندیشی برای رفع این عوارض و مشکلات احتمالی وجود داشته باشد.

وی گفت: آمارها نشان می دهد به علل مختلف شاهد افزایش حجم مشکلات روانی، سلامتی، بهداشتی و جسمانی در جامعه بشری و به ویژه در فضای محیط دانشگاه و دانشجویی هستیم و این وضعیت نگران کننده است و همه باید کمک کنند این مشکلات مرتفع شود.

مقیمی تاکید کرد: امروز مولفه‌هایی که سلامتی را به مخاطره می اندازد، به ویژه در قشر دانشجویان، بخشی به خاطر طبیعت زندگی امروزه بشر است و بخش دیگر هم مربوط به ویژگی های خاص زندگی دانشجویی است. دانشجویان کسانی هستند که یک مرحله انتقالی از زندگی اجتماعی را در خانواده و مدرسه پشت سر گذاشته اند و فرایند جامعه پذیری جدیدی را در دانشگاه آغاز کرده اند.

وی گفت: ما با دانشجویانی مواجه هستیم که دو مولفه هیجان و نگرانی را در آنها با هم شاهد هستیم، از یک سو احساسات، عواطف و هیجانات دوره جوانی و از طرف دیگر نگرانی هایی نسبت به آینده تحصیلی، شغلی، زندگی مشترک دارند. دانشجو در یک دوره کوتاه زمانی با حجم زیادی از ابهام ها مواجه است، زمانی که این شرایط به شرایط عمومی جامعه اضافه می شود؛ حجم وسیعی از فعالیت ها را می طلبد که این فضای ابهام و فضای نااطمینانی را در آینده مدیریت کنیم.

مقیمی اظهار داشت: به خاطر همین است که بحث اضطراب و استرس امروز از آن به عنوان سرماخوردگی روانی یاد می شود، چرا که ویژگی شروع و همچنین تکرار پذیری اضطراب و افسردگی مقوله ای شده و این تغییرات جزیی از زندگی دانشجویی امروز است و وظیفه ما در این زمینه بسیار خطیر و مهم است.

وی گفت: نباید اینگونه تلقی شود که موضوع سلامتی یک موضوع تک بعدی است و واحد و اقدام مشخصی را طلب می کند؛‌ چرا که سلامتی چتری است که باید در تمام فعالیت های دانشگاه به آن توجه شود.

آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی سلامت دانشجویان امروز در دانشگاه تهران برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha