رئیس دستگاه قضا: از فعالان اقتصادی به صورت همه‌جانبه حمایت می‌کنیم

اراک - ایرنا - رئیس قوه قضائیه گفت: تحقق شایسته‌سالاری به معنای واقعی امری ضروری است و باید تلاش شود تا این مهم اتفاق افتد و به لفظ و کلام ختم نشود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین «غلامحسین محسنی اژه‌ای» روز دوشنبه در دیدار با فعالان و تولیدکنندگان صنعتی استان مرکزی در اراک، افزود: مصمم هستیم مشکلاتی که می‌توان به دست مردم حل شود به آنان سپرده شود اما در این مقوله تاکنون توفیق چندانی حاصل نشده است.

وی بیان کرد:من مسئول یک قوه هستم و در کلان کشور باید تلاش کنم تا همه مطالبات مورد توجه قرار گیرد و مسایل به خوبی پیگیری شود.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: باید نسبت به موضوعاتی که در کشور وجود دارد، به یک فهم مشترک رسید تا بتوان در سایه همکاری‌های مختلف، مشکلات یکی پس از دیگری گره‌گشایی شود.

محسنی اژه‌ای اظهار داشت: تا جای امکان، باید نگاه به مقوله‌ها واحد و یا حداقل به هم نزدیک باشد، نمی‌توان همه مشکلات را به نحو مطلوب پیش برد و باید با توجه به شرایط، اهمیت، توان و امکانات ، اولویت‌ها را مشخص کرد.

وی تصریح کرد: اما نباید از غیراولویت‌ها نیز غافل شد، ملاک اولویت باید تشخیص و جامع نگر باشد.

رئیس قوه قضائیه افزود: باید از ظرفیت مردم و دخالت دادن آنان در امور جامعه بهره‌گیری شود، بدون تردید انقلاب ما انقلاب مردمی است و مشکل اساسی کشور با حضور مردم حل شده و می‌شود.

محسنی‌ اژه‌ای عنوان کرد: هرجا مردم به میدان آمدند، بزرگ‌ترین تهدید و خطر دشمنان را دفع کردند و دشمنان برای ۲۲ بهمن‌ماه امسال چه برنامه‌ریزی‌ها که نداشتند، اما مجدد با حضور پرقدرت مردم شکست خوردند.

وی گفت: انسان باید به عهد خود وفا کند، اگر انسان ملزم به عهد باشد شرایط متفاوت می‌شود، کارگر و کارفرما باید پایبند به تعهدات خود باشند و اگر به ارزش‌ها توجه شود، زندگی متفاوت می‌شود.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: رهبر معظم انقلاب به تولید و مسایل اقتصادی توجه ویژه دارند و در نام‌گذاری شعارهای سال نیز این مهم مشهود است و برای توسعه بیشتر کشور باید فعالان اقتصادی بیش از پیش کمک دهند.

محسنی اژه‌ای بیان کرد: قوه قضائیه با جدیت از فعالیت‌های اقتصادی که دارای سلامت اقتصادی باشند، و سرمایه‌گذارانی که در راستای منفعت کشور تلاش دارند، حمایت می‌کند.

وی اضافه کرد: در قوه قضاییه با جدیت مصمم هستیم از فعالان اقتصادی و فعالیت‌های سالم اقتصادی به صورت همه جانبه حمایت کنیم و بر همین اساس از شما فعالان اقتصادی برای ارائه راه حل‌های مد نظر کمک می‌طلبیم.

رئیس دستگاه قضا اضافه کرد: با ارزش‌ترین سرمایه هر بخشی نیروی انسانی آن است و متاسفانه در مدیریت‌های دستگاهها برخی امور به افرادی سپرده می‌شود که با وجود آن که انسان‌های خوبی هستند اما کارآمدی لازم را ندارند.

رئیس دستگاه قضا بیان کرد: نقطه ضعف‌هایی در یک انسان شایسته و کارآمد پیدا می‌شود، حال سوال این است که آیا به واسطه این ضعف ها این نیروی انسانی، کارآمد و شایسته سرمایه ملی محسوب نمی شود؟

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای بیان کرد: شایسته سالاری باید به معنای واقعی کلمه اتفاق بیافتد و صرف کلام لفظ در این مقوله فایده‌ای ندارد.

وی اضافه کرد: اگر یک انسان شایسته‌ای لغزش پیدا کرد باید در همان حد لغزش با او برخورد کرد و چنانچه این لحظه از جانب او جبران شد، نیز باید این جبران مورد لحاظ قرار گیرد.

رئیس دستگاه قضا بیان کرد: باید در خصوص مقوله فوق الذکر و نگاه موجود در این رابطه یک تجدید نظر صورت گیرد، ما خیلی از افراد شایسته را از اول تا کنون از دست داده ایم و چنانچه این تجدید نظر صورت نگیرد باز هم افراد شایسته‌ای را از دست میدهیم.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای اظهار کرد: باید بررسی کنیم فردی که می‌خواهد مسئولیتی را بپذیرد چه میزان توانایی و شایستگی دارد.

مدیر یکی از شرکت‌های دانش بنیان استان مرکزی نیز در این جلسه به بیان مطالبی در خصوص دانش فنی نهادهای مسئول صدور مجوزها، قوانین بانک‌ها در ارائه تسهیلات و بدعهدی خریداران دولتی در خرید محصولات شرکت های خصوصی پرداخت.

نماینده شرکت های صنعتی و فعالان اقتصادی استان مرکزی نیز با بیان این نکته که نرخ بیکاری در این استان نزدیک به صفر است، خواستار ایجاد یک رویه قانونی و صحیح برای تصمیمات ستاد تنظیم بازار شد.

مدیر یکی از معادن استان مرکزی نیز ضمن قدردانی از پیگیری های رئیس کل دادگستری استان مرکزی برای حل مشکلات معادن این استان، خواستار مساعدت و همکاری نهادها و دستگاه های مختلف برای اجرای پروژه های معدنی در استان مرکزی شد.

یکی از فعالان بخش کشاورزی استان مرکزی نیز به ذکر مصادیقی از تضییع حقوق کشاورزان توسط دستگاه‌ها و سازمان های مختلف پرداخت و گفت: ما خواستار آن هستیم که به عنوان نماینده کشاورزان استان مرکزی، جلسات ماهیانه ای را با مسئولان استانداری برای حل چالش های این قشر داشته باشیم.

دیدار با اقشار مختلف مردم، شرکت در جلسه حل اختلاف و صلح و سازش، دیدار با قضات و کارکنان دادگستری استان مرکزی، حضور در جلسه شورای اداری و همچنین بررسی مشکلات قضایی استان و تصویب مصوبات برای رفع این مشکلات، از دیگر برنامه‌های سفر رئیس قوه قضاییه به استان مرکزی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha